Tavaly elkezdtük és idén is folytatjuk a géprendelések és átadások összehasonlítását. Január nagyon lapos volt, de a Boeing több gépet adott el és szállított le.

Rendelések

Fotó: Airbus Industries | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Industries

A tavalyi évet az előzőhöz képest némileg laposnak tekintehtjük, a gyártók egyike sem tudta elérni, de még csak megközelíteni sem a 2015-ös értékesítési darabszámokat. Ha januárból kellene kiindulni, akkor azt mondhatnánk, hogy a 2017 még rosszabb lesz.

Az Airbus ugyanis januárban 4, azaz négy darab gépet adott el, és ez a bruttó szám. A négy darab gép közül három darab A350-900-as volt, amelyet az Air France kért, a Vivaaerobus pedig egy darab A320ceóra írt alá.

Toulouse egy évvel korábban januárban 16 gépre kötött szerződést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing adatsora szerint 26 gépet adott el, de ebből 15 katona felhasználású, így ezeket a pakliból kivéve marad 11 darab vasmadár. Nyolc darab 737-es ismeretlen, vagy VIP üzemeltetővel, két 9-es Dreamliner, amelyeket az Arik Air kért, illetve egy 777F megrendelője szintén nem ismert.

Tavaly a Boeing 47 gépre talált vevőt az év első hónapjában.

Átadások

Az Air Canada kapott egy újabb Dreamlinert, bár még a régi festésben. (Grafika: Ai Canada) | © AIRportal.hu

Az Air Canada kapott egy újabb Dreamlinert, bár még a régi festésben. (Grafika: Ai Canada)

Ha már a marketingesek teleltek, vagy unatkoztak, akkor legalább a gyártósorok dolgoztak valamennyire, a gépátadások ugyanis nem álltak le akkora mértékben, mint az értékesítés. Már csak azért sem, mert a megrendelők a gép átadásakor fizetnek.

Az Airbus januárban 25 darab gépet adott át üzemeltetésre, 21 A320-as típuscsaládba tartozó repülőt, köztük mindössze kettő darab neót. Úgy tűnik, a problémákat továbbra sem sikerült megoldani. Kirepült még 3 darab A330-as és egy A350-es is, utóbbit a Vietnam Airlines kapta.

Egy évvel korábban az európai gyártó az ideinél kevesebb, 22 gépet adott át üzemeltetésre.

A Boeing a januárt 44 darab repülőgép legyártásával zárta, ebből 30 darab 737-es és 12 darab 787-es volt, de kicsúszott a sorokról 2 darab 777-es is.

Tavaly ugyanilyenkor a Boeing az ideinél több, összesen 49 gép összeszerelésével végzett január 31-ig.

Az elmúlt év egészében az Airbus nettó 949, a Boeing pedig 787 gépre szerzett rendelést, Toulouse-t 688, Rentont 748 gép hagyta el.