Kiderült néhány újabb részlet az Air France tervezett új leányvállalatáról. A Boost projektnéven ismert céggel a konkurencia ellen harcolna a légitársaság, ám nem fapados modellben. A végleges neve valószínűleg az Air France márkanevet is tartalmazza majd, a hosszú távú járataihoz egyre biztosabb, hogy az A350-es típust használnák, a fedélzeten pedig teljes kiszolgálás és business-osztály is lenne.

Alain-Hervé Bernard, az Air France ügyvezető igazgatója az aerotelegraph.com portálnak adott interjúban elárult néhány újabb részletet a légitársaság újonnan alapítandó leányvállalatáról. Az eddig Boost projektnéven ismert leendő cég lenne az eszközük a főképp az öböl-menti arab légitársaságok jelentette konkurencia ellen.

A350-es prototípus a gyári festésben. Vajon milyen lesz majd az Air France-leánycég brandje? (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A350-es prototípus a gyári festésben. Vajon milyen lesz majd az Air France-leánycég brandje? (Fotó: Airbus)

Mint a szakember elmondta, zajlanak a tárgyalások a pilóta-szakszervezettel, hiszen az alacsonyabb költségszinten működtetni tervezett cég miatt az alkalmazottak a munkakörülményeket és a fizetési színvonalat féltik (ahogy már a Transavia bővítése kapcsán is volt vita velük – a szerk.).

Az Air France célja az, hogy az öböl-menti légitársaságokkal nem egy klasszikus fapados cég, hanem egy költséghatékonyabb vállalat vegye fel a versenyt főleg a hosszú távú járatok piacán.

Korábban az AIRportal.hu is megírta, hogy mintegy húsz százalékkal alacsonyabb költségszinten működtetnék az anyavállalathoz képest. Ezt a jól kialakított, nem túlbonyolított vállalati struktúrával, a folyamatok észszerű szervezésével érnék el. Most azonban kiderült az is, hogy voltaképp nem fapados modellben gondolkodnak, csupán egy „áramvonalasabb” szervezet felállítását tervezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezek fényében a szakember közlése szerint teljes kiszolgálás lesz majd a fedélzeten, igaz, némileg alacsonyabb színvonalon, mint az anyavállalatnál, de mindenképp magasabb minőségben, mint például a Norwegian vagy a Eurowings fedélzetén.

Az ügyvezető igazgató elárulta, hogy a leendő leánycég elnevezése feltehetően tartalmazza majd az Air France márkanevet is, valamilyen szót hozzácsatolva. A hosszú távú járatokon business-osztály is volna, fekvőhellyé alakítható ülésekkel, és vizsgálják az Airbus A350-es típusát, amely „jó választás” lenne a szavai szerint.

Bár az új generációs Airbus-szélestörzsű bevetéséről korábban is voltak hírek, a felsővezető mostani nyilatkozata egyre biztosabbá teszi ezt. Ismert, az Air France – KLM holding 28 példányra rendelkezik végleges szerződéssel az A350-900-asból, ebből 21 kerül a francia légitársasághoz. Eredetileg 18-at kaptak volna, de ezt nemrég megtoldották hárommal, amikor lepapírozták az utolsó két A380-asra szóló szerződés törlését, ahogy arról az AIRportal.hu is beszámolt. A holdingvállalat rendelkezik még az A350-esre egy 25 darabos opcióval is.

Ami a leendő elnevezést illeti, a „márkanév + egy szó” nem ismeretlen, gondoljunk csak az Air Canada Rouge példájára, hogy csak egy itthon is ismerős leányvállalatot említsünk.

Az Air France-vezető azt mondta, az új cégük középtávú járatainak elindítását ez év végére tervezik, olyan útvonalakon, ahol például az Easyjet és a Ryanair miatt veszítettek a piaci részesedésből. A hosszú távú járatok 2020-ban kezdhetnek működni, mintegy tíz repülőgéppel, első sorban Ázsiába.