Ezer új légiutas-kísérőt vesz fel az Air France, a személyzetet az új, diszkont formában működő hosszútávú járatokat üzemeltető cégénél alkalmazza majd.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A Reuters hírügynökség jelentése szerint ezt Franck Terner, az Air France vezérigazgatója jelentette be. Elmondta továbbá, hogy a diszkont leányvállalatnak a tervek szerint 20 százalékkal alacsonyabb lesz az üzemelési költsége az Air France-hoz viszonyítva.

Ehhez az is kell, hogy szintén a mainline légitársasághoz viszonyítva 15 millió euróval kevesebb pénzért meg tudja szerezni a pilótákat. Ez a lépés része a teljes légitársasági csoportnál történő pilótabér-csökkentésnek, amelynek segítségével 35 millió eurót akarnak megspórolni.

Tavaly novemberben számolt be a dutchnews arról, hogy a Norwegian sikerén felbuzdulva az Air France-KLM is tervbe vette új, diszkont formában üzemelő hosszútávú járatokat teljesítő légitársaságának beindítását. Az egyelőre Boost fedőnevet viselő cég Párizs-Charles de Gaulle-repülőtéri bázissal működtetné hosszútávú járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tervek szerint az új légitársaság az Air France hosszútávú járatainak 10 százalékát venné át, amelyek „jelentős deficittel” rendelkeznek. Ugyanakkor az új stratégiával a korábban bezárt járatokat is újranyithatják, visszaemelhetik a frekvenciát és megmenthetik azokat a járatokat is, amelyeket most a bezárás fenyeget. Az első tervek szerint az új légitársaság üzemének 30 százalékát az új járatok teljesítése tenné ki.