A túlkapacitás és a dráguló szállítási költségek miatt alacsonyabb árrés, kisebb nyereség várható 2017-ben a légi áruszállítási piacon, amelyen az átlagos árrés így is alacsony, átlagosan 2 dollár körül volt kilogrammonként.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb előrejelzésében és piacelemzésében azt írta, hogy a marzs még 2014 második negyedévében kapcsolt erősebb lejtmenetbe, és a folyamat azóta sem állt meg. Bár 2016 második negyedévében úgy tűnt, megáll a csökkenés, az év további részében is folytatódott a lejtmenet, a negyedik negyedévben már 6 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest.

Az áruszállító üzletágak, integrátorok és egyéb légi áruszállítók üzleti eredményeire az is negatív hatást gyakorolt, hogy egy év alatt 8 százalékot drágult az üzemanyag, így az emelkedő költségek csökkenő egységbevétellel párosultak, amely rosszabb jövedelmezőséget jelent, a folyamat pedig úgy tűnik, hogy 2017-ben is folytatódik.

Szintén nem tesz jót a piacnak, hogy az elmúlt időszakban a szereplők csökkentették a raktározási és növelték az áruszállítási kapacitásokat, az amúgy is gyenge világkereskedelemnek így nagyobb kapacitáson kell eloszlania, az idei évre nézve ez is lefelé nyomhatja az árrést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2016-os adatok elemzéséből kiderül, hogy a legnagyobb mértékben, 63 százalékkal az Európán belüli, negyedik negyedévi forgalom bővült, az egész évet nézve viszont a Távol-Kelet és Afrika közötti áruforgalom nőtt, a negyedik negyedévben 59 százalékkal, de minden negyedévben 20 és 40 százalék közötti bővülést mért az IATA.

Árbevételből szinte mindenhol kevesebb volt 2016 negyedik negyedévében, mint egy évvel korábban, a legtöbbet az európai cégek keresték 1,9 milliárd dollárral, de még ez is alacsonyabb a 2015-ös szintnél. A legjobb adat egy mindössze 3 százalékos árbevétel-növekedés Ázsia-Óceániában 2016 harmadik negyedévéből, de ebben a régióban regisztrálták a legdurvább, 27 százalékos visszaesést is pont egy évvel ezelőtt.

Fotó: Qatar Airways | © AIRportal.hu

Fotó: Qatar Airways


Vetettünk egy pillantást arra, hogy 2016-ban hogyan teljesítettek a nagy integrátorok. A DHL-nak egyelőre kilenc havi pénzügyi eredménye ismert, légiáruszállítási üzletága 15 százalékkal kevesebb árbevételből gazdálkodott. Az üzemi eredményt tavaly egyszeri tételek rontották, így az ideivel tisztán nem lehet összevetni.

A UPS nem közölt külön az áruszállítási szegmensére vonatkozó adatokat, a FedEx 2016-os teljes évi jelentése szerint 12 százalékkal csökkent az üzemi eredmény, a csomagonként bevétel 240-ről 232 dollárra esett.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!