Nem akar stratégiai megállapodásokat kötni Európában az Emirates, ellentétben az öböl-menti más arab légitársaságokkal, és nem kíván fapados platformot sem létrehozni az európai versenytársak mintájára – jelentette ki Thierry Antinori kereskedelmi igazgató. Szólt arról is, hogy a járathálózatuk kiterjesztését a jövőben főképp a Boeing 777X-típusokra építik majd. Közölte, hogy a kisebbik, -8X változatot három osztályon 342 ülőhellyel rendezik majd be, a nagyobb 9X-et pedig két osztályos elrendezésben 440 székkel.

A davosi világgazdasági fórumon interjút készített a DPA német hírügynökség Thierry Antinorival, a dubaji központú Emirates Airline kereskedelmi igazgatójával. Az aero.de portál által szemlézett anyagban az egykori Lufthansa-igazgató azt mondta: nem tervezik, hogy fapados leánycéget alapítsanak és bővítsenek ki, ahogy például a német légitársaság tette a Eurowings platformmal.

Nem akar közösködni senkivel, és továbbra is bízik az Airbus A380-asban a dubaji légitársaság (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Nem akar közösködni senkivel, és továbbra is bízik az Airbus A380-asban a dubaji légitársaság (Fotó: Emirates)

Antinori ugyanakkor hozzátette: természetesen figyelik, hogy mik a fejlemények az olyan működési modelleknél, mint amilyen a Norwegian és a Eurowings.

Ám cége továbbra is az Emirates brandre kívánja alapozni a tevékenységet, és jó ár-érték arányt kínálni, amelyet rendkívül versenyképesnek tart. (A dubaji központú fapados, a Flydubai ugyanúgy az állam tulajdona, de teljesen külön működik az Emiratestől – a szerk.)

A kereskedelmi igazgató arról is beszélt, hogy persze hozzáigazítják a körülményekhez és igényekhez a kínálatukat. Az olcsóbb tarifák mellett opciókat kínálnak például az előzetes helyfoglalásra, és további kiegészítő bevételeken is gondolkodnak. Kijelentette azonban, hogy nem csökkentik a kiszolgálás minőségét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint rámutatott, az Emirates nem tervez stratégiai együttműködést sem európai légitársaságokkal (ismert, az öböl-menti két versenytársa több ilyen irányú lépést tett már, legutóbb az Etihad és a Lufthansa szakmai együttműködéséről lehetett hallani, bár a fúziót tagadja a két cég). Úgy fogalmazott: bár ilyen-olyan okból néhány légicég összefogott, náluk nem változott a filozófia, amely szerint saját repülőgépekkel organikus fejlődést valósítanak meg, a piacra és az ügyfelek igényeire fókuszálva.

Középpontban a Boeing 777X

Antinori beszélt arról is, hogy a járathálózat további bővítését főként a Boeing új generációs, még kifejlesztés alatt álló 777X-típuscsaládjára alapozza majd. Szerinte ennek nagy hatótávolsága segíteni fog abban, hogy olyan piacokra is repüljenek, amelyeket jelenleg nem tudnak leszállás nélkül kiszolgálni. Ilyen lehet például Mexikóváros is. A kereskedelmi igazgató úgy véli, 2019 végén üzembe állíthatják a 777X első példányait.

Az Emirates a Boeing 777-8X-et az extra nagy távolságú járataira szánja, három osztályos elrendezésben 342 üléssel kívánja berendezni. A nagyobb méretű, de kisebb hatótávolságú -9X-et pedig két osztályon 440 székkel üzemelteti majd.

Két verzióban is rendelt a Boeing 777X-ből az Emirates (Grafika: Boeing) | © AIRportal.hu

Két verzióban is rendelt a Boeing 777X-ből az Emirates (Grafika: Boeing)

Ismert, az Emirates 2014-ben lemondta a teljes, hetven darabos megrendelését az Airbus A350-esekre, a 777X-ekből az előző évben, a 2013 novemberi dubaji légiszalonon rendelt százötven darabot. Ebből 115 a nagyobb, -9X verzióra és 35 a kisebb, de nagyobb hatótávolságú -8X-re szól.

A légitársaság azóta is mérlegeli, hogy milyen kisebb szélestörzsű típust vásároljon, a hírek szerint továbbra is versenyben van az Airbus A350-es, a másik vizsgált típus a Boeing 787-10-ese.

Ilyen sok ülést eddig csak négy hajtóműves típusokon láthattunk, emlékeztet a német portál. Antinori szólt az Airbus óriásáról, az A380-asról is. Jelenleg 92 darabot üzemeltetnek, további ötvenet várnak a gyártól, és a kereskedelmi igazgató szerint továbbra is bíznak a típusban, az utasok nagyon elégedettek vele, szavai szerint ez a cég zászlóshajója. Amint az AIRportal.hu is írt róla, az idén további célállomásain állítja be az Emirates az óriásgépet, Tokiótól Casablancán és Johannesburgon át Sao Paulóig.