Kivezeti a fedélzeti szórakoztató rendszer monitorait a keskenytörzsű flottán az American Airlines, az új 737 MAX-okat már ezek nélkül kérték.

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

A társaság az ATW Online szerint az első ilyen gépek még egy 2013-as rendelés nyomán ez év végén érkezhetnek meg a flottába. Az American azzal magyarázta a lépést, hogy utasaik 90 százaléka saját eszközt használ a repülés ideje alatt a fedélzeti szórakoztató rendszer helyett. Ezek az eszközök folyamatosan frissíthetőek, könnyű a használatuk és ez az a technológia, amit az utasaink választottak – írta az American Airlines egy belső levelezésben.

A képernyők eltávolítása viszont nem jelenti azt, hogy az utasoknak teljesen le kell mondaniuk a szórakoztató rendszerről, ugyanis a könyvtárak megmaradnak, azokhoz az utasok a saját eszközükön keresztül tudnak hozzáférni, és letölteni a tartalmakat. Emellett a légicég fizetős wifi szolgáltatást is elérhetővé tesz, így a netezésről, levelek olvasásáról sem kell lemondani.

Ennek a technikai hátterét az Americal Airlines már elkezdte kiépíteni, a gépeket műholdas internet-szolgáltatással szerelik fel, a tervek szerint 2018 végéig a flotta 50 százaléka, 2019 végére pedig minden gép fel lesz szerelve.

A belföldi járatokon a streaming alapú szolgáltatás lesz a döntő, azonban a hosszútávú járatokon ez egyelőre nem lesz elérhető, ott megmaradnak a székek támláiba épített monitorok, a hamarosan a flottába érkező A350-eseken is lesznek rögzített képernyők, sőt, a háromosztályos Airbus A321-esekben is megtartják őket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kérdésre válaszolva a légitársaság leszögezte: idén 40 darab 737-es és A321-es érkezik a céghez, és mindegyiken lesz monitor és áramforrás.