Mintegy 70 százalékot esett a United Airlines adózott eredménye 2016-ban az előző évihez képest, szinte minden fő pénzügyi mutatója romlott a cégnek.

A légitársaság által közölt adatok szerint a United árbevétele 3,5 százalékkal 36,5 milliárd dollárra csökkent, ezen belül a regionális forgalomból 6,5 százalékkal lett kevesebb bevétel. Ez annak fényében különös adat, hogy az utasforgalom viszont 2 százalékkal 143 millióra emelkedett, a járatok töltöttsége fél százalékponttal mérséklődött csak 82,9 százalékra.

Ugyan a társaság üzemeltetési költségei is csökkentek, de nem akkora mértékben, hogy ezt kompenzálni tudja. A kiadások 1,5 százalékkal mérséklődtek 32,2 milliárd dollárra, az üzemanyagköltség 22 százalékkal esett 5,8 milliárd dollárra.

Az üzemi eredmény így 4,3 milliárd dollár nyereség volt, amely 16 százalékkal kevesebb, mint a 2015-ös 5,1 milliárd dollár. Ennek megfelelően a haszonkulcs 13,6 százalékról 11,9 százalékra mérséklődött, de ez még így is csaknem a duplája, mint a nagy európai légitársaságoké.

A pénzügyi manőverek eredményeit, valamint az adókat is bekalkulálva a United Airlines 2016-ban 2,2 milliárd dollár nyereséget könyvelt el, 69,2 százalékkal kevesebbet, mint 2015-ben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Öröm az ürömben a United számára, hogy 2016-ban negatív rekordot döntött a késések és járattörlések száma és a kivételes tételeket nem számolva a költségszint is kezelhető volt, csak az új kollektív szerződés dobta meg kicsit a személyi ráfordításokat.

Oscar Munoz vezérigazgató értékelőjében azt írta: elhatározták, hogy a világ legjobb légitársasága lesz a United, ezek az adatok is bizonyítják, hogy jó irányba haladnak.

Az év fontosabb eseményei közül a United kiemelte a havannai járatnyitást, valamint az első Boeing 777-300ER flottába érkezését is, de megemlítették a keskenytörzsű gépekre vonatkozó rendelésállomány módosítást is. A United 65 darab 737-700-as helyett MAX-okat vásárol inkább.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!