A Lufthansa után az Etihad is cáfolta azokat az olasz lapértesüléseket, amelyek szerint összeolvadásban is gondolkodik a két légitársaság.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

James Hogan, az Etihad vezérigazgatója egy dubaji konferencián a Financial Times szerint kijelentette: nem terveznek semmilyen részesedésvásárlást a Lufthansában, ugyanakkor a nyilvánvaló nehézségek ellenére megvédte a legutóbbi nagybevásárlásokat, így az airberlin és Alitalia bizniszt. Szerinte a befektetéseknek azonnali hatása volt a légitársaságok árbevételére, több százmillió eurót javult ez a pénzügyi mutató, és az Etihad járatait is jobban tudják tölteni.

Hogan kihangsúlyozta: hisz az airberlin üzleti tervében és az Alitalia és most véglegesíti a mentőcsomagot.

Az abu-dzabi székhelyű légitársaság az elmúlt 15 évben megváltoztatta a hosszútávú repülést, bár azt Hogan szerint másként csinálta, mint két ellenfele, a Qatar Airways és az Emirates. Előbbi csatlakozott a oneworld légiszövetséghez, utóbbi a hatalmas flottával próbálja földre kényszeríteni a konkurenciát, az Etihad viszont a légitársaságokban való részesedés vásárlásával próbálkozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hogan szerint ez a megközelítés jóval jövedelmezőbb, már csak azért is, mert az ügymenetek bizonyos részét össze tudják hangolni és ezzel csökkenteni tudják a költségeket.

Ez a stratégia azonban az elmúlt években némileg megbicsaklott, mivel az airberlin és az Alitalia sem úgy teljesít, ahogy azt tervezték. Az araboknak Európában az Air Serbiában is van érdekeltségük, de Belgrád felől egyelőre szélcsend van, bár a légitársaság kénytelen volt csökkenteni a New York-i járatok számát. A sikertelenség miatt több lap is arról cikkezett, hogy Hogan széke meginoghat, ha nem sikerül gatyába rázni a német és olasz érdekeltségeket.

Ellentételezésként viszont ott van a Jet Airways, az Air Seychelles, a Virgin Australia és az Etihad Regional, amelyek arab pénzen változtatták meg a cégstruktúrát és a működést, és mára már pénzt hoznak.

Az airberlinben 2011-ben emelték 29 százalékra részesedésüket, az Alitaliába 2014-ben vásárolták be magukat 49 százalékkal, az Air Serbia (akkoriban még JAT) 2013-óta tudhatja az Etihadot a háta mögött.