CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban

Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban

Szerző: AIRportal.hu | Dátum: 2017.01.10. 11:57


A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több, mint 11 millió 440 ezer utast kezelt 2016-ban, mely az előző évhez képest 11,1%-os növekedést jelent.

Összesen több, mint 11 millió 440 ezer utast kezelt 2016-ban a budapesti repülőtér, mely az előző évben elért utasforgalmi adatot mintegy 11,1 százalékkal haladja meg.

A repülőtér 11 milliomodik utasának köszöntése. <br />(Fotó: Budapest Airport) | © AIRportal.hu
A repülőtér 11 milliomodik utasának köszöntése.
(Fotó: Budapest Airport)
A Budapest Airport december közepén köszöntötte a repülőtér 11 milliomodik utasát, aki az airberlin légitársaság járatával repült.

A repülőtér üzemeltetője 2016. októberében még azzal számolt, hogy 11,2 millió lesz az éves utasforgalom, azonban a vártnál erősebb utolsó két hónap miatt az éves utasszám mintegy kétszázezerrel meghaladta a korábbi várakozásokat.

Az év legerősebb hónapja az utasszám tekintetében július volt, amikor 1 152 055 érkező és induló utast kezelt a repülőtér.

A repülőtér havi utasszáma 2016-ban egymást követően hat hónapban is meghaladta az 1 millió főt,
május és október között hét számjegyű utasforgalmi adatokat regisztráltak a repülőtéren. 2015-ben mindössze három hónapban (július, augusztus, szeptember) sikerült túlszárnyalnia az egy milliót a havi utasszámnak, a legerősebb hónap ezek közül a 2015. augusztusi volt, amikor 1 085 608 utast kezelt a repülőtér.

Az előző évhez viszonyítva, százalékban kimutatva - meglepetésre - a november és a december hónapok hozták a legnagyobb növekedést, novemberben 15, decemberben 19 százalékkal haladta meg az utasok száma az előző évit. 2016. decemberében 889,5 ezer utas fordult meg Ferihegyen.

A repülőtér utasforgalmának előző évekhez viszonyított, százalékban mért növekedése enyhe csökkenést mutat, míg 2015-ben csaknem 12,5%-kal, 2016-ban 11,1%-kal sikerült túltejesíteni az előző évben elért utasforgalmi adatot.

Becsléseink szerint - ha a légiközlekedés élénkülésének kedvező trendekben nem történik drasztikus változás - a 2017-es évben az utasszám 12,3-12,6 millió utas közé várható.

Elindult az új móló fejlesztése, de az új terminálra még várni kell

Így fog kinézni a Pier B. (Forrás: Budapest Airport) | © AIRportal.hu
Így fog kinézni a Pier B. (Forrás: Budapest Airport)
A Budapest Airport 2017. január elején kezdte meg a B-utasmóló kivitelezését, a kettes terminál non-schengeni oldalán működő egyszerűsített beszállítókapuknak helyet adó bádogépület bontásával.

A repülőtér B Termináljához csatlakozó 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapu kapacitását. Az új, angolul Pier B elnevezésű mólót kifejezetten arra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál (az összes utashíd száma nem nő ennyivel, mert a móló miatt néhány régi utashíd megszűnik).

A B utasmóló megépítése várhatóan másfél évig tart, az épület átadásáig a non-schengeni oldalon az eddiginél kevesebb beszállítókapu áll majd rendelkezésre, a fapados járatok utasait buszokkal szállítják majd a földi kiszolgáló cégek. A schengeni (A) oldalon egyelőre maradnak a bádogépületek és a gyalogos beszállítást szolgáló folyosók.

A repülőtér üzemeltető az következő egy-két évben várhatóan a meglévő épületek átalakításával bővíti a már most is szűkös check-in pult kapacitást és az utasbiztonsági áteresztő folyosók számát, hogy kezelni tudja a nyári hónapokban tapasztalható utasforgalmi csúcsokat. A 2C néven emlegetett új check-in vagy fapados terminál építése 2019. előtt nem várható.

A budapesti repülőtér légiáru-forgalma is csúcsokat döntöget, a cargo forgalom 2016-ban meghaladta a 112.000 tonnát, ami csaknem 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A cargo forgalomról és a ferihegyi logisztikai fejlesztésekről korábbi hírünkben írtunk bővebben.

A Budapest Airport továbbra sem közli az utasforgalmi adatait (és a légijármű mozgások számát sem), így a cikk elkészítéséhez a nemzetközi légiközlekedési adatok elemzésével foglalkozó cégek adatbázisaiban található adatokat használtuk - a Szerk.
follow us in feedly

Vissza a Magyar légiközlekedés rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: OKdoki | Dátum: 2017.01.10. 13:41 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Tény, ez valóban egy komolyabb növekedés. Varsó is nagyszerű eredményt produkált. November végéig 11,2 milliós éves forgalmat regisztráltak, ami a novemberben is épp egy milliót meghaladó forgalmat jelentett. ebből következtetve nekik a 12 milliós forgalom is lehetséges lesz 2016-ban. Ez növekedésben is hasonló, mint amit a BUD produkált. PRG november végéig 12,1 milliós forgalmat tudhat magáénak. Ott meglesz a 13 millió is év végéig. Mindenesetre, még tartjuk velük a lépést, bár felzárkózásról egyelőre nincs szó.
OKdoki
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 344

Hozzászólás Szerző: OKdoki | Dátum: 2017.01.10. 13:47 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Upsz! Varsó is megvan már 2016-ra. nagyon erős volt a decemberük. 12 835 560 utas/2016!
OKdoki
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 344

Hozzászólás Szerző: Vesca | Dátum: 2017.01.10. 14:27 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Prága december 30-án ünnepelte a 13 milliomodik utast.
Vesca
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 78

Hozzászólás Szerző: Thomasman | Dátum: 2017.01.10. 22:36 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Gondolom arra nincs esély, hogy mondjuk 2020-ig utolérjük utasszámban prágát vagy Varsót...
Reális egyébként, hogy utolérjük őket vagy ez teljes álom?
Thomasman
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 80

Hozzászólás Szerző: OKdoki | Dátum: 2017.01.11. 10:04 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Thomasman írta:Gondolom arra nincs esély, hogy mondjuk 2020-ig utolérjük utasszámban prágát vagy Varsót...
Reális egyébként, hogy utolérjük őket vagy ez teljes álom?

Ezt nagyon sok tényező befolyásolhatja, akár még rövid távon is, de ha maradnak a folyamatok, akkor ennek az esélye minimális az elkövetkező öt évben. Meg kéne vizsgálni, hogy mik is az alapvető okai, a két említett város gyorsabb ütemű növekedésének? Persze mindnyájan értjük, hogy miért is Ők a természetes versenytársaink. Aztán számba kéne venni, hogy számunkra milyen kedvező folyamatok kellenének ahhoz, hogy egy felzárkózás induljon meg, illetve ezeknek mik az esélye, vagy meg kéne vizsgálni, hogy ott milyen hátrányos dolgok történhetnek, amelyek minket nem húznak ugyanúgy vissza.
Nagyon sok dolog jut ám eszembe, de azok esélye kicsi, illetve nem tudnám egyértelműen kijelenteni, hogy nem egyformán érintenék a három szóban forgó régiót. Van azonban egy ami realitás, és a légi-forgalom szempontjából kedvező ráadásul egyértelműen elkülönülő hatást fejt ki. Ez az olimpia. Éves szinten önmagában is generálhat plusz 2-3 milliós forgalmat. Igaz egyszeri, de középtávon is lehet némi élénkítő hatása, az viszont már náluk is megjelenhet némi forgalombővülés képében. Nevezetesen, hogy a régió még több ember "leendő ulticél" térképére felkerülhet. Ez azonban a most is meglévő fejlődést segítő hátérbeli különbségeket alig befolyásolja.
OKdoki
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 344

Hozzászólás Szerző: OKdoki | Dátum: 2017.01.11. 10:17 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


Azért még egy-két gondolat. Turisztikai szempontból Prágát utolérni nagyon nehéz közép távon. Téves lenne az előnyüket szimplán leszűkíteni a jobb PR-ra-. Sok oka van. Ez Varsó esetében nem jelentős tényező. Azonban mindkét régió, de főleg a cseh, még fejlettség/vásárló erő tekintetében is érezhető előnybe került, amely hátrány ledolgozásnak jeleit még nem nagyon érzékelem nálunk, illetve Ők sem fognak a babérjaikon pihenni. Varsó esetében két másik fontos dolog viheti a prímet. Egyrészt a hatalmas számú lengyel külföldön munkát vállaló közösség, plusz a HUB-ot üzemeltető helyi légitársaság, amely ugyan erőlködik, de még így i egyértelműen győztesként került ki a három "nemzeti" légitársaság versenyéből. Persze a CSA-t sem lehet még leírni, főleg a Korean Airlines hátterével, bár Ők még nem bontottak ki egy egyértelmű fejlődést támogató koncepciót.
Lehet még folytatni.
OKdoki
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 344

Hozzászólás Szerző: nyirog | Dátum: 2017.01.11. 10:31 | Re: Meghaladta a 11,44 milliót Ferihegy utasszáma 2016-ban


A debreceni reptérnek mekkora az "elszívó hatása" BUD-tól? Úgy értem, hogy van esetleg olyan kimutatás, hogy azok az utasok akik DEB-ről repültek, azok akkor is repültek volna BUD-ról (vagy máshonnan) ha nem lenne Debrecenben reptér? Vagy csak azért repültek mert közel van egy repülőtér?
Tudom, hogy az évi 300 ezer körüli utasforgalom nem olyan túl sokat nyom a latban, de azért ez is egy érdekes kérdés.
nyirog
Új felhasználó
Új felhasználó
 
Hozzászólások: 9
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Hírek, cikkek: Magyarországi légiközlekedés, Ferihegy archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég

Hirdetés