A 2017-es nyári menetrendben az Air China több utasférőhellyel rendelkező Airbus A330-200-as repülőgépei teljesítik a Peking – Minszk – Budapest – Peking járatokat.

Az Air China A330-200-as repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Air China A330-200-as repülőgépe Budapesten.
(Fotó: AIRportal.hu)

A kínai légitársaság 2016. őszén kezdte bevezetni a sűrűbb székezésű kétosztályos Airbus A330-200-as repülőgépeket egyes útvonalain.

A légitársaság december 23-án kiadott menetrend-frissítése szerint a 2017. nyári menetrendben a hetente négyszer közlekedő Peking – Minszk – Budapest – Peking járatokon már ezekkel a több férőhelyet kínáló változatokkal találkozhatnak az utasok.

A budapesti mellett a varsói és párizsi járatokat is a sűrűbb székezésű A330-200-asok repülik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eszerint az Air China járatonként 28 üléssel növeli a felkínált kapacitást a Peking – Minszk – Budapest – Peking útvonalon, ezen belül negyvennel nő a turista osztályú férőhelyek száma – a prémium ülések rovására.

Az Air China Airbus A330-200-asai a ‘hagyományos’ kétosztályos elrendezésben 237 utas szállítására képesek, melyből 30 utas business osztályon, 207 pedig turista osztályon foglalhatott helyet.

Az új, sűrűbb székezésű repülőgépeken a business osztályú ülések száma 18-ra csökken, míg 40-nel több, azaz 247 turista osztályú férőhely várja majd a légitársaság utasait.

Az új fedélzeti konfigurációjú A330-200-asokal már a téli menetrendben is találkozhatnak egy-egy alkalommal a budapesti utasok.

Amint arról korábbi hírünkben beszámoltunk, a magyar kormány részéről a turizmusért felelős kormánybiztos, Bienerth Gusztáv szorgalmazta a budapesti járat közvetlenné tételét, azaz

a minszki leszállás kiiktatását, de a menetrend-frissítés szerint úgy tűnik, hogy erre még várni kell.

A járat továbbra is hetente négy alakalommal közlekedik majd a nyári menetrendben.