CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Közvetlen dél-koreai járatot szorgalmaz a külügyminiszter

Közvetlen dél-koreai járatot szorgalmaz a külügyminiszter

Szerző: MTI, AIRportal.hu | Dátum: 2016.12.17. 09:30


Több más téma mellett a Szöul és Budapest közötti közvetlen légijáratokról és a Magyarországra érkező dél-koreai beruházásokról folytatott megbeszéléseket Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kétnapos szöuli látogatásán.

A külügyminiszter a tárgyalásokról elmondta: idén 125 ezer turista érkezett Dél-Koreából Magyarországra, ami 13 százalékos növekedést jelent.

A miniszter két légitársasággal is tárgyalt a Szöult és Budapestet összekötő közvetlen légi járat beindításáról.

Az Asiana Airlines Boeing 777-es repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
Az Asiana Airlines Boeing 777-es repülőgépe Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)
A miniszter az MTI-nek nem nevesítette meg egyik légitársaságot sem, melynek képviselőivel tárgyalt.

Idén nyáron az Asiana Airlines közvetlen járatot működtetett Szöul és Budapest között, és erre jó eséllyel a jövő nyáron is sor kerül - jegyezte meg.

A légitársaság Boeing 777-es szélestörzsű repülőgépei 2016. július 1. és augusztus 26. között heti egy alkalommal közlekedtek Dél-Korea fővárosa, Szöul és Budapest között.

A mindössze kilenc alkalommal közlekedő, charterjárat megnyitását még 2016. áprilisában a külügyminiszter jelentette be közösen a Budapest Airport vezérigazgatójával.

A járat - melyre dél-koreai utazási irodák értékesítették a jegyeket, döntően beutazó turisták számára - az iparági hírek szerint jó töltöttségi mutatókkal üzemelt. Ugyan charter járat lévén a magyar utasok nem vásárolhattak repülőjegyeket a járatra, a magyarországi logisztikai cégeknek a járat belly-cargo kapacitását sikerült jó töltöttségi mutatókkal üzemeltetni.

A másik tárgyalópartner minden bizonnyal a Korean Air lehetett. Részükről kevésbé valószínű budapesti járatnyitás,
mert Bécs és Szöul között hetente több alkalommal üzemeltetnek utasszállító, valamint dedikált cargo járatokat is. A Korean Air jelen van közvetlen járatokkal Prágában is, sőt érdekeltek a CSA cseh nemzeti légitársaságban is, melynek 44%-ban tulajdonosai.

Az Asiana Airlines 1988 decemberében kezdte meg működését, flottájában jelenleg 11 darab Boeing 777-200ER, 7 darab Boeing 767-300, 4 darab Boeing 747-400 (melyből kettő ún. combi verzió), 5 darab Airbus A380-800, 15 darab Airbus A330-300 szélestörzsű repülőgép teljesít szolgálatot. A légitársaság rövid és közepes hosszúságú járatain továbbá hét darab Airbus A320-200 és 25 darab A321-es keskenytörzsű repülőgép teljesít szolgálatot.

A légitársaság 11 darabos dedikált áruszállító flottát is üzemeltet, melyben tíz darab Boeing 747-400F és egy darab Boeing 767-300F repülőgép teljesít szolgálatot.

Az Asiana Airlines összesen 30 darab új generációs Airbus A350-es repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, melyet várhatóan 2017 és 2025 közötti időszakban vesznek át. A légitársaság érvényes megrendeléssel rendelkezik az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű típusának leghosszabb tagjára is, összesen 25 Airbus A321neo repülőgépet rendeltek, melyből 20 kötelező érvényű megrendelés.

Az Asiana Airlines a Star Alliance tagja és a világ egyik vezető légitársasága mely Budapestről Frankfurt, London, Isztambul és Párizs átszállással foglalható. Többek között a világ legrangosabb díjaival is jutalmazták már az Asianát: 2009-ben kapta meg az ATW (Air Transport World) „Airline of the Year” díját és 2010-ben a világ legjobb légitársasága díjat a Skytrax jóvoltából. 2011 és 2012-ben a világ második legjobb légitársaságaként ünnepelte a Skytrax és a turizmus.

Az Asiana Airlines hazai képviseletét az AVIAREPS Magyarország Kft. látja el.
follow us in feedly

Vissza a Magyar légiközlekedés rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: djfox | Dátum: 2016.12.17. 10:23 | Re: Közvetlen dél-koreai járatot szorgalmaz a külügyminiszter


Próbálkozhatnának heti 2 járattal a jövő nyári szezonban, elég jó átszállást kínálnak a távol-keleten, és biztos lenne MO-ról is utas bőven. Mivel a Koreai turisták idén is gond nélkül megtöltötték a heti egy gépet, szerintem a heti kettőből az LF 60-70%-át már utazási irodák foglalnák le. Így maradna értékesíteni kb heti 100-200 ülést egy irányba, ami szerintem nem olyan sok.
djfox
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 157

Hozzászólás Szerző: OKdoki | Dátum: 2016.12.19. 10:07 | Re: Közvetlen dél-koreai járatot szorgalmaz a külügyminiszter


djfox írta:Próbálkozhatnának heti 2 járattal a jövő nyári szezonban, elég jó átszállást kínálnak a távol-keleten, és biztos lenne MO-ról is utas bőven. Mivel a Koreai turisták idén is gond nélkül megtöltötték a heti egy gépet, szerintem a heti kettőből az LF 60-70%-át már utazási irodák foglalnák le. Így maradna értékesíteni kb heti 100-200 ülést egy irányba, ami szerintem nem olyan sok.

Nyáron. És mi lesz az év 8-9 hónapjában? Talán a 763-ast valamivel értelmesebben lehetne üzemeltetni, de azt nem használják ennyire hosszú utakra, bár akadálya nincs. A baj az, hogy erre a járatra elsősorban olcsó turistákból állna a célközönség. Azokért meg öldöklő verseny van az átszállós piacon.
OKdoki
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 346

Hozzászólás Szerző: djfox | Dátum: 2016.12.19. 10:32 | Re: Közvetlen dél-koreai járatot szorgalmaz a külügyminiszter


OKdoki, igen, pont a 763-ason gondolkodtam én is, de ennek kicsi az esélye. Ha több járat lenne hetente, akkor a business utasok is mehetnének vele Japánba, Kínába esetleg, de nagyot ront a tény, hogy Bécs és Prága is rendelkezik közvetlen járattal. Áziában kb 3-5 város esélyes BUD-ról, Szöul mellett Tokió, Hong Kong, Bangkok és Shanghai. Szöul mellett az szól, hogy Kóreán kívül Japánba a legjobb csatlakozást kínálna. Korean Air biztos nem jön, csak az Asiana jöhet szóba, de heti 1-2 járattal maradnak az olcsó turisták, viszont én nem úgy ismerem az Asianat, mint aki az olcsó jegyekre csalogatna a közönséget, mégis azt mondom, hogy legalább a nyári szezonba árulhatnák a jegyek részét az itteni közönség számára. Nem is kell olcsón adni, ha egy 10%-ot emelne az LF-on, már az is megérne nekik. Csak lehet ha charternek adják el, akkor azt teljes egészében megveszik az utazási irodák, és ők viselik a veszteséget is, ha nem töltik meg a gépet, és ez így jobb üzlet a cégnek.
djfox
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 157
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Hírek, cikkek: Magyarországi légiközlekedés, Ferihegy archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég

Hirdetés