Idén decemberben már a 11 milliomodik utasát köszönthette a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A légikikötő forgalma már a harmadik egymást követő évben döntött rekordot, idén eddig 10 %-kal bővült az utasszám. A különleges pillanatot az airberlin légitársasággal ünnepelte a repülőtér, amelynek utasa a ma reggeli járattal indult Berlin Tegel repülőterére – közölte lapunkkal a Budapest Airport.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Idén januártól novemberig 10 %-kal több utas fordult meg a repülőtér termináljain, így nem volt kérdés, hogy decemberben eléri a 11 milliós utasszámot a Budapest Airport.

Ma reggel kiderült, az airberlin légitársasággal utazó Hangonyiné Nagy Hajnalka és lánya Eszter lettek a repülőtér idei 11 milliomodik utasai. Hajnalka ráadásul életében először utazik repülővel, épp egy tengerentúli körutazásra indultak az airberlin járatán.

Míg a korábbi években a 9 és 10 milliomodik utast hatalmas csinnadrattával köszöntötte a repülőtér üzemeltető, a 11 milliomodik utas köszöntése viszonylag szerényre sikerült, az eseményen a sajtó sem lehetett jelen.

A meglepődött 11 milliomodik utas…

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A felvételt a Budapest Airport Facebook oldala tette közzé

A repülőtér forgalmának bővüléséhez mindenképpen hozzájárult az idén elindított 16 új járat, valamint számos egyéb fejlesztés a légitársaságok részéről, mint a járatok számának növelése a meglévő útvonalakon, vagy a nagyobb kapacitású repülőgépek forgalomba állítása. A szerencsés 11 milliomodik utast szállító airberlin idén állított forgalomba egy harmadik naponta közlekedő járatot Budapest és a berlini Tegel repülőtér között, amivel sokat nyertek a magyar utazók, hiszen jelentősen csökkentek az átszállási idők számos tengerentúli csatlakozás felé.

A Budapest Airport kereskedelmi igazgatója emlékeztetett, hogy már az elmúlt évben is jelentősen nőtt a forgalom, az pedig, hogy ez a növekedés 2016-ban is folytatódott, igazán remek eredmény. Kam Jandu azt is elárulta, hogy az idei év stratégiája az volt, hogy minden tőlük telhetőt megtegyenek, hogy Budapest és Magyarország továbbra is vonzó és versenyképes piac maradjon a légitársaságok számára. Az igazgató megjegyezte: „Úgy hiszem, nem csak ezt a célt értük el, hanem sikerült teljesíteni az utasaink és az üzleti partnereink igényeit is.”