CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen

Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen

Szerző: AIRportal.hu | Dátum: 2016.12.09. 16:19


Kevesebb, mint egy hónap múlva elkezdődnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálhoz tartozó B utasmóló építési munkálatai, amelyekkel a repülőtér üzemeltetője a KÉSZ Építő Zrt-t bízta meg. Az összesen több mint 6 milliárd forintos beruházásról szóló megállapodást a héten írták alá és ez azt jelenti, hogy hat évvel a SkyCourt befejezése után a KÉSZ folytathatja a terminál további kiépítését - közölte lapunkkal a Budapest Airport.


10 000 négyzetméter – ennyivel bővül az utasforgalmi terület a B utasmóló megépítése után a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A beruházást a forgalom elmúlt években tapasztalható dinamikus fejlődése tette szükségessé.

A nem-schengeni oldalon lévő B utasmóló fejlesztését teljes egészében a Budapest Airport finanszírozza és ez egyben azt is jelenti, hogy
ezen az oldalon az alapszintű beszállókapuk (BBG – basic boarding gates) napjai meg vannak számlálva, hiszen az építkezés az ideiglenes létesítmény elbontásával kezdődik.

A Budapest Airport és a KÉSZ Építő Zrt. közötti szerződést a repülőtér részéről Jost Lammers vezérigazgató és Stephan Schattney, a műszaki központ igazgatója írta alá, míg a KÉSZ Építő Zrt. nevében a dokumentumot Szalados László vezérigazgató látta el kézjegyével. A B utasmóló megépítése 2017 januárjában kezdődik és várhatóan másfél évig tart. A repülőtér B Termináljához csatlakozó 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapu kapacitását.

Az új, angolul Pier B elnevezésű mólót kifejezetten arra tervezték, hogy kiszolgálja a széles törzsű repülőgép-állóhelyekre megnövekedett igényt, összesen 27 új beszállókaput és 10 új utashidat kínál.

A Pier B a jelenlegi trendeknek megfelelően maximális rugalmasságot nyújt, hiszen valamennyi beszállókapu-csomópont alkalmas lesz egyaránt utashidas, buszos, valamint gyalogos beszállítási módszer kialakítására.

„Nagy öröm és megtiszteltetés, hogy ismét együtt dolgozhatunk a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér további fejlesztésén.” hangsúlyozta Szalados László, a KÉSZ Építő Zrt. vezérigazgatója, az aláíráskor, majd hozzáfűzte: „Minden erőforrásunkkal és a szakembereinkkel azon leszünk, hogy az új móló az elvárt minőségben és határidőre elkészüljön.”

„Őszintén örülök, hogy a KÉSZ Zrt. lett a közbeszerzés győztese és velük köthettünk megállapodást, hiszen már a SkyCourt építésénél láthattuk, hogy megbízhatóan dolgoznak és a legmagasabb műszaki igényeknek is képesek megfelelni. Ráadásul a KÉSZ csapatának szakemberei már tudják, hogy mennyire sokféle elvárásnak kell megfelelni, amikor egy ekkora méretű építkezést irányítanak a repülőtér biztonsági zónájában belül.” – mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója.

follow us in feedly

Vissza a Magyar légiközlekedés rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: Thomasman | Dátum: 2016.12.09. 16:46 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Azt lehet tudni, hogy míg zajlik az építkezés, addig hogyan/honnan fognak indulni a schengenen kívülre tartó fapadosok?
Meg még lenne 1 kérdésem , mint érdeklődő , itt úgyis szakmabeliek vannak, gondolom tudtok válaszolni :)
A fejlesztéssel összességében mennyivel több gép fog tudni a 2B-re állni?
Thomasman
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 80

Hozzászólás Szerző: HAGMA | Dátum: 2016.12.09. 20:50 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Terveznek esetleg kisebb teraszt a tetőre, mondjuk faltól-falig ? ;)
HAGMA
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 25

Hozzászólás Szerző: e30st | Dátum: 2016.12.09. 21:06 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Ez a végleges, hogy a kiszolgáló járműveknek mindig meg kell kerülni a mólót?
A korábbi látványterveken volt még nekik egy alagút.
Ez elég rossz spórolás.
A reptér mindig büszke a környezettudatosságára, most ott naponta kb 1000km-nyi üzemanyagot fognak elégetni a buszok, tartyálkocsik, poggyászkocsik, stb.
Talán pár millióval drágább lenne megoldani, hogy a földszinten közlekedő utasok (gondolom érkezők) lemenjenek egy mozgólépcsőn, majd 10 méter múlva fel. Pár tízmillióval drágább lenne, ha a kocsiknak lenne alagút ott. De hosszabb távon mindenképp kifizetődőbb.
És a sokszor másfél perc mólókerülgetés is ront az üzem időhatékonyságán.
e30st
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 88

Hozzászólás Szerző: djfox | Dátum: 2016.12.10. 09:13 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Szerintem a látványtervhez képest lesznek "apró" javítások, és ebbe esetleg egy alagút is beleférne. Ehhez az alagút ügyhöz hozzászólhatna olyan, aki több olyan reptéren megfordult, ahol hasonló rendszerben van megoldva a móló, és ismeri az adott repteret elég jól. Nem tudom mennyire oldható meg ez az alagút a 2B nagyobb mértékű megbontása nélkül. Viszont egyszerűbben megoldható úgy, hogy az érkezők is mennek a tranzitba, és így az emeletre, ahol elsétálnak a terminálban lévő mozgólépcsőkhöz, ahol lemennek az érkező szintre. Ezzel a földszinten gond nélkül kialakítható egy "alagút".
A 10 új utashíd pluszban a maximum, ha minden gép narrowbody. De ha beáll 2 db widebody akkor már csak 8 lesz. Nem tudom jól látom-e, de megszűnik a 34,35,36,37,38,39 és 40-es állóhely, azaz 7 db. Így elnézve nagy forgalombővülés nem várható, csak a kényelem szempontjából lesz nagy előrelépés. És még egy kérdés a hozzáértőkhöz, az R222,R223 stb megmarad? Vagy a móló 220 méteres hossza már belelóg, tehát azok is megszűnnek? Mert ha igen, akkor már gyakorlatilag kevesebb gép állhatna be, mint eddig.
djfox
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 141

Hozzászólás Szerző: djfox | Dátum: 2016.12.10. 15:44 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Esetleg a vizualizáció alapján a Norwegiannak kinéző gépnél, tehát a legszélén nem lehetne a B767 kategóriára kialakítani? Ez a kategória nem igényelne sokkal nagyobb helyet, ha már A321-eseknek van kialakítva. Igaz ez a kategória lassan megszűnik, és nincs is helyette semmilyen új típus kilátásban, tehát hosszútávon nem kifizetődő. A330/787 pedig már jóval nagyobb, az már talán nem férne oda.
Visszatérve az alagút problémához, én úgy látom a képek alapján, mint ha a földszinten nem lenne folyosó, hanem csak az egyes beszállókapu-csomópontoknál lehet csak lejutni a betonra. Mint ha ott egy üres tér lenne. Ez így nem a leggazdaságosabb megoldás, mert kialakíthattak volna várókat ezeken a helyeken, ahonnan már egyenesen a buszokba lehetne beszállni, így a felső emelet lenne tehermentesítve. Remélem ezek a látványtervek nem a végleges tervek, és logikusabb elrendezés lesz alkalmazva.
djfox
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 141

Hozzászólás Szerző: ImreAgoston | Dátum: 2016.12.11. 08:35 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


djfox írta:Esetleg a vizualizáció alapján a Norwegiannak kinéző gépnél, tehát a legszélén nem lehetne a B767 kategóriára kialakítani?
Szerintem nem jobb ha az újabb típusokhz alakítják ki (mert esély van rá hogy kevés utasszálító 767-fog járni a jövőben Budapesten / vagy egyáltalán nem fog járni de ez valótlan!)
Üdv:ImreAgoston
ImreAgoston
50-99 hsz.
50-99 hsz.
Avatar
 
Hozzászólások: 58

Hozzászólás Szerző: e30st | Dátum: 2016.12.11. 08:48 | Re: Egy hónap múlva indul az utasmóló építése Ferihegyen


Az alagúttal kapcsolatban, én a bécsi és düsseldorfi repteret ismerem jobban, ott mindkét helyen van alagút a móló előtt, és mindkét helyen az érkezőket engedik az indulók közé. Míg nálunk egyelőre ez eléggé el van különítve.
Viszont a korábbi látványterveket elnézve, eléggé minimálisra sikerül ez a fejlesztés. Nincs meg a skycourtot a mólóval összekötő kiszélesített rész a szép nagy üvegpanelekkel, ráadásul az A oldalra tervezett kisebb móló épül meg a B oldalra.
Az pedig a minimum, hogy már a B móló elkészülte előtt elő kéne készíteni az A móló építését, de valószínűleg az lesz mint a skycourttal, hogy megépül, 5 évig a köztudatban benne van, hogy a reptér megújult, majd utána szép lassan kiírják a pályázatot, és 2030-ra lesz A móló, amikor meg már réges rég a C terminálnak is állnia kéne.
A mostani fejlesztéssel pedig tényleg nem nő az állóhelyek száma, pedig abból is elkéne még 3-4 darab.
e30st
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 88
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Hírek, cikkek: Magyarországi légiközlekedés, Ferihegy archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég

Hirdetés