Az Embraer közlése szerint csak 2021-ben állhat szolgálatba az új generációs regionális típuscsaládjának E175-E2 változata. Az okok között van, hogy kevés az igény erre a méretkategóriára jelenleg, valamint hogy az amerikai pilóta szakszervezetek és légitársaságok nem állapodtak meg a regionálisnak minősítendő utasszállító repülők jellemzőiről.

Látványterven a legkisebb új generációs E-Jet (Forrás: Embraer) | © AIRportal.hu

Látványterven a legkisebb új generációs E-Jet (Forrás: Embraer)

A modernizált regionális utasszállító típuscsaládjának, az E-Jeteknek a legkisebb tagja, az E175-E2 bevezetését egy évvel későbbre halasztotta az Embraer. (A jelenlegi legkisebbet, az E170-est nem újítja meg a brazil gyártó).

Az aero.de cikke szerint az eredetileg 2020-ra tervezett szolgálatba bocsátás egyrészt azért csúszik, mert a jelenlegi E175-ös generáció iránt lanyha az érdeklődés a legfőbb piacon, Észak-Amerikában.

A másik ok, hogy az elmúlt időszakban nem történt előrelépés az Egyesült Államok pilóta szakszervezetei és légitársaságai között a regionális utasszállítók jellemzőinek megállapításában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanis az Egyesült Államokban munkaügyi megállapodás rögzíti, hogy legfeljebb mekkora lehet egy regionális utakra szánt gép felszállótömege és befogadóképessége.

Erre a szakszervezetek szerint azért van szükség, hogy megvédjék a jobban fizető állásokat. A korlátozás szerint jelenleg egy regionális gépnél az MTOW (legnagyobb felszállótömeg) nem lehet több 39 009 kilogrammnál, az utasférőhely pedig 76 főnél.

A leendő E175-E2 azonban több mint 44 ezer kilogramm felszállótömegű lenne és akár 88 utasra is be lehetne rendezni. Hasonló probléma sújtja egyébként a Mitsubishi MRJ90-es típusát is, emlékeztet a lap.

Az Embraer közleményét idézve a portál azt írja, hogy az amerikai vita következő köre 2019-ben várható, a korlátozásokról ismét tárgyalhatnak, ezért döntöttek a program késleltetése mellett.

A két nagyobb testvér programja a tervek szerint halad

Az új generációs brazil repülőgépcsalád másik két tagja, az E190-E2 és az E195-E2 azonban a tervek szerint elkészül. Előbbi 2018 első félévében, utóbbi pedig 2019-ben állhat szolgálatba, ha a berepülési program jól sikerül.

Eddig az aero.de cikke szerint 272 megrendelést kapott az Embraer a modernizált, a Pratt&Whitney új generációs hajtóműveivel felszerelt E2-típuscsalád különféle tagjaira. Az E175-E2 száz, az E190-E2 nyolcvankettő, az E195-E2 pedig kilencven példányban kelt el eddig.

A modernizált típuscsalád középső tagja, az E190-E2 az idén kezdte berepülési programját (Forrás: Embraer) | © AIRportal.hu

A modernizált típuscsalád középső tagja, az E190-E2 az idén kezdte berepülési programját (Forrás: Embraer)