Mintegy ezer munkavállalójától válik meg az Airbus a korábban bejelentett átszervezés részeként, amelynek célja a bürokrácia-csökkentés.

Fotó: Airbus Industries | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Industries

A Reuters hírügynökség jelentése szerint 934 munkavállalótól válnak meg úgy, hogy 1164 embert elküldenek ugyan, de más területeken 230-at felvesznek az átszervezési folyamat részeként. A leépítésről már tárgyaltak a cég szakszervezeteivel is, akik korábban aggodalmukat fejezték ki a tervekkel kapcsolatban.

Az átszervezés lényege, hogy az Airbus megszüntesse, vagy legalább is csökkentse azt a bürokrácia mennyiséget, amely a mostani, komplex vállalatvezetési rendszerből fakad. Minderre pedig a minden jel szerint keményen kiéleződő verseny miatt van szüksége a toulouse-i gyártónak, az átszervezéssel ugyanis hatékonyabb vállalatvezetés érhető el.

Ennek részeként az Airbus összevonja a cég központját, amelyet Párizsból és Münchenből Toulouse-ba, a gyártóbázis mellé telepít át. Tom Enders, az Airbus Group vezérigazgatója a cég által kiadott közleményben azt írta, nem csak teljesítményüket, de a csapatmunkát is javítani tudják az összevonásokkal, ez pedig kulcsfontosságú a versenyképesség megőrzése érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról nem szólt a fáma, hogy az Airbus mennyi pénzt spórolna meg az átalakítással. Legutóbbi üzleti beszámolója szerint az európai gépgyártó az előzetes várakozásokhoz képest alacsonyabb harmadik negyedéves profitról számolt be. A negyedéves üzemi eredmény 21 százalékkal 731 millió euróra csökkent az előző évihez képest, az árbevétel pedig egy százalékkal 13,9 milliárd euróra csökkent.

A piaci viszonyok az Airbus nagy riválisát, az amerikai Boeinget már korábban hasonló lépésekre kényszerítette, csak némileg nagyobb mértékben: Rentonban mintegy négyezer-ötszáz fő elbocsátását jelentették be még március végén, az okok pedig pusztán anyagiak. A Boeing ugyan várhatóan több gépet ad át, mint tavaly, de kisebb árréssel kénytelen dolgozni, ez viszont már a jövedelmezőség rovására megy.