Több európai légitársaság – köztük a KLM, a Swiss és az Austrian – válik meg a jövő évben a regionális flottájának korábban gerincét jelentő típusoktól.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Folyamatosan érkeznek az újabb és legújabb generációs regionális repülőgép-típusok példányai az európai légitársaságokhoz.

Az európai légicégek közül többen 2017-ben végleg elbúcsúznak az öregebb, ma már korszerűtlennek számító regionális sugárhajtású repülőgépeiktől.

Az európai légitársaságoknál látható trend szerint a cégek a korábbi regionális típusaikat 10-20%-kal nagyobb befogadóképességű – sokszor sűrűbb székezésű – modernebb, csendesebb, az üzemanyag-felhasználás szempontjából hatékonyabb, olcsóbban üzemeltethető és karbantartható repülőgépekre cserélik.

Az európai cégek regionális sugárhajtású flottájában az Embraer E-Jetek különböző törzshosszú változatai, a 175-ös, 190-es és 195-ös típusok, valamint az idén a Swissnél elsőként forgalomba állt Bombardier CSeries CS100 dominálnak már most, vagy veszik át a vezető szerepet már a jövő évben a korábbi típusoktól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A KLM-nél Embraerek, a Swissnél Bombardierek váltják a kiöregedő regionális flottát

A holland KLM regionális brandje, a KLMcityhopper 2017. október végével vonja ki a menetrend szerinti forgalomból a Fokker 70-es repülőgépeket, járataikat ezt követően már kizárólag az utóbbi években beszerzett Embraer E175 és 190 típusú repülőgépek teljesítik majd.

A svájci Swiss flottájába folyamatosan érkeznek a vadonatúj CS100-asok. A CSeries bevezető légitársasága 2016. június végén vette át az első példányt, melyből azóta már három is repül a flottában. A cég több budapesti járatát is rendszeresen a CS100-asokkal teljesíti.

A 125 utas szállítására képes új generációs hajtóművekkel felszerelt Bombardier gépek a Swiss négyhajtóműves, 97 utas szállítására képes Avróit váltják.

Az Avro RJ100-as repülőgépek szintén 2017. október végén teljesítik a tervek szerint az utolsó járataikat.

Az ugyancsak svájci Helvetic regionális légitársaság – mely gyakran teljesítette a Swiss budapesti járatait is – 112 utas szállítására képes Embraer 190-esekkel fejleszti regionális flottáját, melyből már 8 darab szolgál a cégnél. A Helvetic flottájában még 5 darab repül a régebbi Fokker 100-as típusból.

Szabadulnak a régi regionális gépektől az osztrákok és a belgák is

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az osztrák (my)Austrian flottájában az utóbbi időszakban szintén megjelentek a 120 utas szállítására képes Embraer 195-ösök, melyből már 8 darab szolgál az Austrian színeiben.

Az osztrák cég flottájából a tervek szerint 2017. november végén búcsúznak a Fokker 100-asok. A 100 utas szállítására képes holland gyártmányú regionális repülőgépből jelenleg még 10 darab repül az Austrian útvonalhálózatán.

A belga Brussels Airlines szintén 2017 végéig tervezi a négyhajtóműves, 97 utas szállítására berendezett Avro RJ100-asok nyugdíjazását, melyből még jelenleg 9 darab szolgál a flottában. A belgák az Avrókat – a cégvezetés korábbi nyilatkozatai szerint – nem másik regionális típussal, hanem az A320-as család legkisebb befogadó képességű tagjával, a 141 üléses A319-eskkel tervezik helyettesíteni.

Az európai piacon egyedüli kakukktojás az ír CityJet regionális légitársaság, mely döntően Avrókból álló regionális flottáját az orosz gyártású Szuhoj Superjet SSJ100 típussal kezdte fejleszteni.

A CityJet a Szuhoj első és eddig egyetlen európai uniós üzemeltetője.

A Lufthansa 2016. október végén vonta ki végleg a flottájából – az utóbbi időszakban főleg rövid távú útvonalakon használt – klasszikus Boeing 737-es repülőgépeit.

Természetesen a pontos kivonási dátumok némileg még módosulhatnak az egyes cégek esetében.