A jövő év nyarán nyílik meg a Norwegian hosszú távú járatokat működtető leányvállalatának két új bázisa Barcelonában és Amszterdamban. A katalán nagyvárosból az Egyesült Államokba közlekednek majd a 787-8-asok, a holland bázisról még nem tudni, hová indít a járatokat a légitársaság. Björn Kjos vezérigazgató Argentínában is tárgyal egy lehetséges Buenos Aires-i bázisról, ahonnan európai célállomásokra repülnének.

A Norwegian első hosszabb törzsű Dreamlinerének átadása. (Fotó: Norwegian) | © AIRportal.hu

A Norwegian első hosszabb törzsű Dreamlinerének átadása. (Fotó: Norwegian)

Két Boeing 787-8-ast állomásoztat majd jövő nyártól Barcelonában a Norwegian hosszú távú járatokra megalapított leánycége. Az aero.de összefoglalója szerint az El Prat repülőtérről az Egyesült Államok négy nagyvárosába közlekedik majd a légitársaság. New York (a Newark légikikötő), Los Angeles, Fort Lauderdale és Oakland szerepel a végleges tervekben.

Szintén jövőre nyitná meg a bázist Amszterdamban is a Norwegian, de ennek részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra. A német portál szerint a cég jelenleg munkaközvetítő vállalkozások segítségével keres személyzetet a hollandiai 787-es bázisra.

Björn Kjos vezérigazgató eközben Argentínában is tárgyal kormányilletékesekkel: szeretne bázist nyitni Buenos Airesben, ahonnan európai járatokat indítana.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szavai szerint „rejtett kincs” a dél-amerikai ország, ahol „hatalmas potenciált” lát. Akár tizenkét hónapon belül meg tudná nyitni két Boeing 787-essel a bázist Buenos Airesben, ahonnan például Oslóba, Párizsba, Londonba, Madridba vagy Barcelonába repülne.

Az egyébként különböző munkajogi problémákkal terhelt, az Egyesült Államok hatóságaitól még mindig csak ideiglenes engedéllyel rendelkező Norwegian Long Haul a jelenlegi információk szerint 2020-ig összesen 38 darab Boeing 787-est üzemeltetne. A kisebb, -8-as verzióból már átvett nyolc példány után már csak a nagyobb, 344 utasra berendezett -9-eseket várja az amerikai gyártótól.

Ugyanakkor amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, lehetséges, hogy a Boeing 737 MAX 8 első üzemeltetője a Norwegian lesz, és ezekkel akár transzatlanti járatokat is működtetne a cég, főképp kisebb forgalmú, másodlagos repterek között, a szélestörzsű flotta által kiszolgált hálózatot kiegészítve.

Így készült a Norwegian első 787-9-ese

Forrás: Norwegian Air Shuttle ASA