A világ legnagyobb diszkont légitársasága, a Southwest arról panaszkodik, hogy nagy a túlkapacitás az amerikai ultra low cost piacon, így az amúgy is szoros verseny még kiélezettebb.

Fotó: Southwest Airlines | © AIRportal.hu

Fotó: Southwest Airlines

A légicég vezetői legutóbbi nyilatkozatukban azt mondták, csak a harmadik negyedévben mintegy húsz százaléknyi plusz kapacitást dobtak piacra a versenytársak. Így bár a várható profit elég szép summa, az erősödő verseny, és a túlkapacitás miatti profitmarzs- és hozamromlás nem feltétlenül tetszik mindenkinek.

A USA Today cikkében felemlegette, hogy a Southwest eddig csak a három nagy amerikai légitársasággal (American Airlines, Delta, United) vívott harcot az utasokért, de a Frontier és Spirit egyre inkább veszélyeztetik a mostani piaci pozíciókat.

Olyannyira, hogy a Southwest harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében már 34 százalékos csökkenést mutatott ki az adózott eredményben,
az üzemi eredmény pedig ennél is nagyobb mértékben, 43 százalékkal zuhant, és utóbbi mutató már az év egészét nézve is a negatív tartományban van a tavalyihoz képest, igaz egyelőre 5,7 százalékkal.

Gary Kelly vezérigazgató azt mondta, az árverseny rendkívül kiélezett és jelentős hatása van a forgalmukra. Kimutatásaik szerint a nyári hónapokban 7 dollárral csökkentek a jegyárak, miközben a légitársaságok 4 százalékkal több fizető utast szállítottak, az egy utasra eső hozam viszont 5 százalékkal csökkent. Még rosszabb, hogy a cég sem számít javulásra a közeljövőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy bár a légiközlekedési iparág 5 százalékot bővül, az utasforgalmat generáló gazdasági fejlődés mindössze 2 százalékos. Annyi könnyebbsége van a légitársaságoknak, hogy legalább az üzemanyagárak alacsonyan vannak. Kerry ugyanakkor világossá tette: nem sokkoló a helyzet és tovább fognak küzdeni, mint a vezető belföldi légitársaság.

Az 1971-óta működő Southwest Airlines jelenleg forgalom és flotta méret szerint is a világ legnagyobb diszkont légitársasága. A dallasi székhelyű cég naponta közel négyezer járatot közlekedtet, 52 ezer embernek ad munkát, flottájában pedig csak és kizárólag Boeing 737-esek vannak, jelenleg 717 szolgál belőlük. Ezek után talán nem meglepő, hogy a Southwest lesz a MAX 737-esek indító légitársasága.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!