Teljesítette szűzfelszállását az All Nippon első A321-ese, a japán légitársaság november közepén állítja majd menetrend szerinti forgalomba. Bár a kétezres években szinte megvált a keskenytörzsű Airbusaitól, a következő években összesen harminchét áll forgalomba a különböző változatokból, köztük az új generációs neo verziókból is.

Nyolc évvel ezelőtt megvált összes Airbus A321-eseitól az All Nippon Airways, és a kétezres évek közepén számos A320-esétől is elbúcsúzott. Jelenleg csak tíz, viszonylag régi (1994 és 1997 között gyártott) A320-est üzemeltet, így flottája szinte csak Boeing-típusokból áll, a 737-esekből 43 darabbal rendelkeznek.

Most azonban új korszak következik. Mint az aero.de cikkéből kiderül, a napokban teljesítette első két felszállását a hamburgi Airbus-üzem futópályájáról az ANA új A321ceo repülőgépe, azaz a régebbi hajtóművekkel szerelt verzió. A japán légitársaság november közepén először a belföldi járatain állítja majd menetrend szerinti forgalomba a repülőgépet.

A következő években négy A321ceo és 26 darab A321neo áll majd forgalomba az ANA flottájában, ezek mellett hét A320neo is érkezik.

És bár az ANA rendelt tavaly öt 737-800-ast, az aero.de szerint az Airbusok leváltanak néhányat a kis Boeing-típusokból, ezzel a keskenytörzsű géppark jóval összetettebbé válik a közeljövőben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A japán légitársaság 2015 januárjában rendelt meg több példányt A320-as típuscsalád változataiból, majd áprilisban bővítette a listát további darabokkal.

Fotó a repülőgépről

Forrás: XFW-Spotter – Flickr