Az Air India egy ezer kilométerrel hosszabb, de majd’ két órával rövidebb úton jár októbertől Delhiből San Franciscóba. Hogyan lehetséges ez?

Fotó: Air India Facebook | © AIRportal.hu

Fotó: Air India Facebook

A Flightradar24 blogján számolt be az indiai légitársaság egyik járatának útvonal-változtatásról. Az AI173-as Delhi-San Francisco járat október 15-e előtt az úgynevezett Polar útvonalon, vagyis Kanadát átszelve az Északi-sark felé tette meg nagyjából 14 ezer kilométeres útját.

Október 15-től ezt a járatot az óceáni útvonalra cserélték, így Delhiből már nem északra, hanem keletre, Kína felé hagyja el az ország légterét a járat és a Csendes-óceán felől közelíti meg az Egyesült Államok nyugati parti nagyvárosát. A korábbi 14 ezer kilométeres útvonal ezzel 15 ezer 100 kilométeresre nőtt, az átlagos repülési idő viszont 2 óra 15 perccel csökkent.

A jelenség hátterében a szél áll: az Air India kihasználja a nagy magasságú erős szelet, a jetstreamet. Ennek köszönhetően ugyanis jelentősen csökken a repülési idő, szélerősségtől függően egy és három óra között a sarki útvonalhoz képest. Az erős hátszél azonban nem csak abban segít az Air Indiának, hogy csökkentse a repülési időt, hanem a kerozinfogyasztásra is poztiív hatással van.

A légitársaság már megkapta az engedélyt az indiai légiközlekedési hatóságoktól, de a San Franciscóból visszatérő járatot még a sarki útvonalon teljesíti. Az indiai cég megnövelt hatótávolságú Boeing 777-200-asokkal repüli a járatot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!