Miután a rossz anyagi helyzetbe kerül Monarch Airlines a határidőig tőkeinjekciót kapott, átalakította Boeing rendelését: a darabszám nem változott, de harmadik félt vontak be az üzletbe.

Grafika: Boeing | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing

A légitársaság tulajdonosa október 12-én, a határidő lejárta előtt nem sokkal jelentették be, hogy 165 millió fontos tőkeinjekciót kap a légitársaság a fő tulajdonos Greybull Capitaltól annak érdekében, hogy a folyamatos üzem biztosított legyen. Ennek fényében az angol hatóságok megadták a cégnek a hosszabb időtartamra szóló légi utazás szervezői engedélyt (Air Travel Operators’ License – ATOL).

Az Air Transport World úgy értesült, hogy a Monarch a tőkeinjekció után a költségstruktúrát is átalakítja, ennek részeként a Boeinggel 30 darab 737 MAX-ra kötött két évvel ezelőtti megállapodást némileg módosítják. A változtatások nem érintik a megrendelt gépek számát, az átadást viszont igen.

A Monarch anno vételről állapodott meg, amelyet az ATW szerint most egy eladás-visszlízing szerződésre módosítanak, a gépeket eladják egy lízingcégnek, amelytől visszabérlik azokat. A vagyontárgy így a lízingcéghez kerül, de a Monarch visszakapja az eszközbe befektetett összeget, ezzel csökkentheti a pénzügyi nyomást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Utóbbiból pedig van bőven a Monarchnál, miután Törökországba és Észak-Afrikába is jelentősen csökkent az utasforgalom.

Közel lehetett a csőd

A Monarch Airlines anyagi hátteréről a közelmúltban több találgatás látott napvilágot, a cég Twitterét két hete elárasztották az aggódó utasok által írt bejegyzések, miután felröppent a hír, hogy a légicég csődközeli állapotban van. A Monarch már akkor megnyugtatta a kedélyeket, hogy minden rendben van a finanszírozással.

Egyes értesülések szerint viszont az angol Légiközlekedési Hatóság (CAA) 747-es Boeingeket vezényelt néhány fontosabb Monarch célállomásra, hogy haza tudják hozni az utasokat, ha a Monarch esetleg időközben leállítaná üzemét.

A CAA legutóbb csak október 12-ig adta meg a diszkont légitársaság légi utazás szervezői engedélyét (Air Travel Operators’ License – ATOL), mert nem látta biztosítottnak a folyamatos üzem biztosítását.

A Monarch Airlines tavaly szüntette be charterjáratait és tért át a diszkont modellben történő üzemelésre.