Az Airberlin harmincöt gépének bérlése és a Brussels Airlines várható integrációja után nem tervez további bővülést a Eurowings, mert lefoglalja a hirtelen megnövekvő flotta. Az előbbitől érkező repülőkkel a müncheni, jövő évben megnyíló bázist erősítik majd.

Az Eurowings Europe egyik legújabb, osztrák lajstromozású repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Eurowings Europe egyik legújabb, osztrák lajstromozású repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Teljesen lefoglalja majd 2017-ben a Eurowings erőit az Airberlin harmincöt repülőgépének wet-lease formában, személyzettel együtt történő bérlete és a Brussels Airlines várható integrációja. Ha elérik a 160 repülőgépet számláló flottaméretet, azt követően nincs tervük a további bővülésre.

Mindezt az aero.de cikke szerint az anyakonszern, a Lufthansa illetékese közölte csütörtökön. A Eurowings-ért felelős Karl Ulrich Garnadt a szerdai, nagy horderejű döntések után nyilatkozott ez ügyben, hangsúlyozva: erre a flottaméretre már nyugodtan tudnak építkezni.

Mint az AIRportal.hu megírta, először arról hoztak döntést a Lufthansa-holdingnál, hogy a meglévő 45 százaléknyi tulajdonjoguk mellé megvásárolják a Brussels Airlines fennmaradó 55 százalékát is. Majd egy szándéknyilatkozatról is megállapodás született, amely alapján az Airberlin negyven A320-asát és A319-esét bérli majd a konszern két tagja, a Eurowings és az Austrian.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Előbbi jelenleg 90 darab A320-ast és A319-est üzemeltet. A következő nyári menetrendtől, ha minden jól megy, érkezik 35 hasonló gép személyzettel együtt az Airberlintől, amelyeket át kell festeni. A versenyjogi előírások tiltanák, ezért leszállási jogokat – slotokat – nem ad át a súlyos pénzügyi helyzettel küzdő Airberlin – mondta Garnadt.

A Brussels Airlines 49 repülőgépéből 38 közép- és hosszú távú utakra alkalmas példány „szuperül” illeszkedne a Eurowings-koncepcióba – mondta Jörg Beissel Eurowings-ügyvezető.
Bár a belga légicég megvételének pontos részleteiről, valamint a vállalatcsoportba való integrációjának módjáról még nem született konkrét határozat.

Az Airberlin-gépek sorsáról annyi már tudható: egy részükkel jövőre a müncheni Eurowings-bázist erősítenék meg, amely akkor kezdi meg működését. Ismert, korábban arról volt szó, hogy a Lufthansától a frankfurti és müncheni központokon kívüli járatokat veszi át a fapados leány. Azonban az Easyjet és a Transavia megjelenésével a bajor fővárosban kihívót kapott a cégcsoport, ezért döntöttek a fapados bázis megnyitásáról.