Ezer darab Concorde-alkatrészt árusít ki az egyik toulouse-i kereskedőház, a repülésrajongók oxigénmaszkot, üléssort, vagy vécéülőkét is vehetnek, amelyek egykor a Concorde-on voltak.

Fotó: La Barbe aukciós ház | © AIRportal.hu

Fotó: La Barbe aukciós ház

A Toulouse-i aukciós ház novemberben bocsátja aukcióra az alkatrészeket, amelyek között a csavaroktól elkezdve a pilótafülkéből származó műszerig szinte minden megtalálható.

A kiadott tájékoztató szerint a legolcsóbb tétel 15 euróba kerül, de egyes tételek elég borsos áron találhatnak gazdára. Egy menükártya 80-120 euróért, komplett vécé 300-600 euróért vásárolható meg, de nagyjából ugyanennyiért lehet kapni hidraulika nyomásmérőt, ezer euróért a főfutó szárát is meg lehet venni.

További érdekes tételek a listában a fej feletti csomagtároló egy rekesze, amelyért 400-800 eurót kérnek, a főfutó egyik gumija 2 ezer euróért vihető haza. A repülési műszerek közül egy anemométerért 6 ezer eurót kell fizetni, a legdrágább tétel egy Kollsmann Machmérő, amelyért 12 ezer eurót kell Toulouse-ban hagyni.

Az alkatrészeket október 22-tól 30-ig ki is állítják, az aukció november első hetében lesz Toulouse-ban. Az árak becsült árak, és az aukciótól függően feljebb is mehetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Aki szeretne, széksort is vehet. Kétezerötszáz euróért. (Fotó: La Barbe aukciós ház | © AIRportal.hu

Aki szeretne, széksort is vehet. Kétezerötszáz euróért. (Fotó: La Barbe aukciós ház


A Concorde-ot negyven éve állították szolgálatba, a szuperszónikus gép legnagyobb erénye az volt, hogy mintegy három óra alatt képes volt a London-New York távot lerepülni. Az üzem végét egy 2000 júliusi tragikus baleset és a szeptember 11-i terrortámadások miatt jelentősen lecsökkent utasforgalom jelentették. Előbbi esetben az Air France járata nem sokkal a felszállás után lezuhant, mind a száz utas és kilenc fő hajózó személyzet szörnyethalt, további négyen a becsapódás helyszínen, a földön haltak meg.

A baleset után nem sokkal, a szeptember 11-i terrortámadások árnyékában, 2003-ban állították le a gépeket, az Air France és a British Airways kivonta őket a flottából. Az elmúlt időszakban többször felmerült a típus újbóli forgalomba állítása, bár erre egyre kevesebb esély mutatkozik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!