CímlapLégiközlekedési hírek, cikkek  Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól

Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól

Szerző: Zsiray-Rummer Zoltán | Dátum: 2016.09.19. 19:06


Megszűnik az első osztály, de sokkal több turista osztályú férőhely lesz elérhető az Emirates budapesti járatain. A légitársaság jövő februártól két osztályos repülőgépeket közlekedtet az eddigi három osztályosok helyett Budapestre. A nem hivatalos értesüléseket - melyeket a légitársaság részéről eddig nem voltak hajlandók kommentálni - Martin Gross, az Emirates ausztriai igazgatója által elmondottak erősítették meg egy osztrák légiközlekedési lapnak adott interjúban. A szakember beszélt arról is, hogy miképp teljesítenek az A380-asok a régióban, és hogy milyen kihívásokkal néznek szembe az osztrák piacon.


Horváth Gábor, az Emirates magyarországi country managere és Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi kereskedelmi működésért felelős alelnöke egy hatalmas Boeing 777-300ER modell és a légitársaság két magyar légiutaskísérője, Zsófia és Nikolett társaságában 2015. december 1-jén. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
Horváth Gábor, az Emirates magyarországi country managere és Thierry Aucoc, az Emirates európai és oroszországi kereskedelmi működésért felelős alelnöke egy hatalmas Boeing 777-300ER modell és a légitársaság két magyar légiutaskísérője, Zsófia és Nikolett társaságában 2015. december 1-jén. (Fotó: AIRportal.hu)
Az Emirates ausztriai igazgatója, Martin Gross az interjúban bár részleteiben nem indokolta, az austrianaviation.net portálnak azt mondta: budapesti járatain a légitársaság 2017 februárjától az eddigi három kiszolgálási osztály (First Class, Business és Economy) helyett csak kettőt (Business és Economy) kínál majd.

Az eddig is ismert volt, hogy e dátumtól a 2015 decembere óta közlekedő 777-300-asokat a modernebb, nagyobb hatótávolságú -300ER verzióra cseréli az Emirates a budapesti járatokon, ám hogy ezen belül mely belső elrendezésűt, arról nem szóltak a hivatalos hírek.

A 2014 őszén megnyitott magyarországi járat kezdetben Airbus A330-200-asokkal közlekedett, ugyancsak két osztállyal, majd a 777-300-asokra váltva vezette be az első osztályt is a cég.

Ezen régebbi, a flottában egyre kevesebb példányban megtalálható (október végétől már csak 9 darab) repülőgéphez képest
a két osztállyal berendezett Boeing 777-300ER változat jóval több, 310 helyett 386 turista osztályú utast képes befogadni, ugyanakkora, 42 férőhelyes business-szekció mellett*.

Valószínűleg a jó kihasználtságú járatok ellenére a kisebb vásárlóerejű utazóközönség miatt döntött az Emirates az első osztályú szolgáltatás kivezetéséről, noha hivatalos magyarázat még nem érkezett. Ugyanakkor az jó hír a magyar utazóközönség számára, hogy a típuscserének és az első osztály megszűnésének köszönhetően jelentősen (járatonként 76 székkel) nő a turista osztályon elérhető férőhelyek száma. A 777-300-asokra váltás is vélhetően az Airbusokhoz képest több turista osztályú ülés miatt történt.

A légitársaság hivatalos közleményben erősítette meg értesüléseinket

Az Emirates magyarországi sajtó-képviselete cikkünk megjelenését követően, egy az AIRportal.hu-hoz eljuttatott hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a jelenleg közlekedő 364 üléses, háromosztályos Boeing 777-300-as repülőgépek helyett 2017. február 1-től kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépek közlekednek a légitársaság Dubaj-Budapest útvonalán:

"Az Emirates jelenleg 364 üléses, háromosztályos (F12/J42/Y310) Boeing 777-300-as repülőgép típust üzemeltet a Dubaj-Budapest útvonalon.

A folyamatosan növekvő kereslet miatt viszont az Emirates úgy döntött, hogy a típust 2017. február 1-jén kétosztályos, 428 üléses (J42/Y386) Boeing 777-300ER repülőgépre cseréli a magyar útvonalon.

A modernebb repülőgép típus nemcsak több Economy osztályú fotellel, hanem kibővült fedélzeti szolgáltatáskínálattal várja majd az utasokat. Az Emirates 2017. február 1-jétől wifi hozzáférést biztosít a Dubaj-Budapest járaton, és az utasok az eddigieknél is több csatorna közül választhatnak a légitársaság díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszerében.
" - tájékoztatott a közlemény.

Bécsben bevált az A380-as üzem az Emiratesnek, bár az óriásgép kiszolgálása okoz némi fejtörést Schwechaton

Martin Gross a portálnak beszélt még az interjú apropóját jelentő bécsi A380-as üzemükről is: a napi két osztrák járatuk egyikén a kétszintes óriásgépre váltottak most nyáron (a másik járat maradt 777-es üzemű), és közlése szerint az elmúlt hetekben „csordultig” tele voltak a gépeik, de alaposabb mérleget néhány hónap múlva tud megvonni.

Azt is elmondta, hogy a reptéri kiszolgálás kihívásai – nem tudni, mikor épülhet meg a három utashidas, két szintes terminálcsatlakozás – ellenére is
apróbb nehézségek vannak csak, a zónánkénti beszállítással nincsenek nagy torlódások Schwechaton.

Arról, hogy az Austrian Airlinestól, vagy annak anyacégétől, a Lufthansától és társaitól „szívnak el” utasokat, az igazgató elmondta: jóval azelőtt állította le dubaji járatát az osztrák légicég, hogy az Emirates A380-asra váltott, és ők maguk is versenyben vannak például az Ázsia felé átszálló utasok megnyerésében, illetve olyan célállomásokra is kínálnak járatokat, ahová más nem, vagy alig.

A kérdésre, hogy más európai Emirates-célpontokoz hasonlóan a napi második járat mikor állhat át szintén A380-as üzemre, nem tudott válaszolni Gross, egy-két éven belül, ha úgy alakul a kereslet – mutatott rá. A prágai A380-as járatok pedig szintén jó mutatókkal rendelkeznek az igazgató szerint.

Az Emirates Airbus A380-800-as repülőgépének felszállása. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu
Az Emirates Airbus A380-800-as repülőgépének felszállása. (Fotó: AIRportal.hu)

* Az Emirates két osztályos székezésű Boeing 777-300ER repülőgépeinek utaskapacitása konfigurációtól függően eltérhet, vannak összesen 427 és 442 férőhelyesre berendezett példányok is a légitársaság flottájában.
Utoljára frissítve: 2016.09.20. 10:10
follow us in feedly

Vissza a Magyar légiközlekedés rovathoz

  Oda-vissza        Egyirányú

Honnan

BudapestBécs

Hova

LondonPárizsBarcelona

Odaút

Visszaút

Felnőtt

Gyerek

Csecsemő

+/- 3 nap

Business

Repülőjegy keresés
Hirdetés

Hozzászólás Szerző: tihkri | Dátum: 2016.09.19. 19:34 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Remélem főpróba az A380-asnak.
tihkri
100-299 hsz.
100-299 hsz.
 
Hozzászólások: 125

Hozzászólás Szerző: Istvan | Dátum: 2016.09.19. 20:23 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Ezek szerint nem az első osztály termeli a hasznot az Emirtesnek a pesti járaton, hanem a turista. :cash:
Istvan
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 444

Hozzászólás Szerző: Thomasman | Dátum: 2016.09.19. 20:50 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Amúgy ezt a hírt összességében, hogyan lehet értékelni? Inkább negatív? Gondolom egy első osztályú jegyen van a legnagyobb haszon, a luxus kiszolgálás ellenére, vagy rosszul gondolom?
Thomasman
50-99 hsz.
50-99 hsz.
 
Hozzászólások: 82

Hozzászólás Szerző: AdamS | Dátum: 2016.09.19. 20:59 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Thomasman írta:Amúgy ezt a hírt összességében, hogyan lehet értékelni?


A légitársaság alkalmazkodik az igényekhez/kereslethez. Az egy nagyon jó hír, hogy bővül a turista osztályú kapacitás. Azt nem tudjuk, hogy a first class mennyire volt keresett ezen a viszonylaton, azt sem, hogy a döntés flotta-használattal összefüggő okok (sima 300-asok kivonása), first class alacsony kihasználtsága, vagy a nagyobb turista osztályú kapacitás-szükséglet miatt született-e meg, de az biztos, hogy a szélesebb utazóközönség számára inkább pozitív ez a lépés szerintem.
AdamS
AIRportal.hu CREW
AIRportal.hu CREW
Avatar
 
Hozzászólások: 1589
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Istvan | Dátum: 2016.09.19. 21:13 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Thomasman írta:Amúgy ezt a hírt összességében, hogyan lehet értékelni? Inkább negatív? Gondolom egy első osztályú jegyen van a legnagyobb haszon, a luxus kiszolgálás ellenére, vagy rosszul gondolom?


Ez attól függ, hogy adott négyzetméteren hány F, C, Y+ (ahol van) és Y ülést tud tenni egy légitársaság és ezeket az üléseket milyen áron és milyen load factorral tudja eladni.

Egy Emitares 777-300ER esetén 8 F, 42 C és 310 Y hely van, ha nincs rajta F, akkor 42C és 385 Y. Azaz 75 Y árbevétele "versenyez" a 8 F árbevételével. Ha a 75 helyet eladja székenként 150.000 Ft-os áron, és ugyan azt az árbevételt kell hozni az F osztályon, akkor székenként legalább 1.400.000 kell eladni az összes F osztályú helyet.

A 75Y helyet pedig könnyebb eladni, mint a 8 F helyet a meghirdetett áron. Mivel a pesti járatokon nagyobb nyereséget realizál az Y osztályon, míg az F osztályon, így ugrik az F osztály Pestről.

Egyébként elmondható, hogy a légitársaságok a Y osztályból élnek meg, nem a C és az F, ahogy ez most is látszik. (ha nem így lenne, nem szüntetnék meg az F osztályt)
Istvan
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 444

Hozzászólás Szerző: RealBud | Dátum: 2016.09.26. 20:06 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


Istvan írta:Egyébként elmondható, hogy a légitársaságok a Y osztályból élnek meg, nem a C és az F, ahogy ez most is látszik. (ha nem így lenne, nem szüntetnék meg az F osztályt)


Ez nekem új, és ellentmond mindennek, amit eddig erről tudtam. Alá tudnád támasztani más adatokkal, mint fiktív kiskereskedelmi jegyárak? Ez már csak azért is sántít, mert az osztálytól nagyrészt független fix és egyéb költségek levonása utáni profitban arányaiban jóval nagyobb különbség van, mint amit ezek az árak sugallnak, hiszen a fix költségek és az üzemanyag jó részét elviszik az Y bevételeknek, míg F esetében elég nagy rész a profit.

Az általam ismert ökölszabály szerint egy F osztályú utas 5-ször, míg egy C osztályú 3-szor annyit "ér" egy légitársasának, mint egy Y. Persze ehhez az kell, hogy el tudják adni a jegyeket :), de ez a fenti cikk szerint problémás egy olyan, (nagyrészt) low cost desztináció esetében, mint amilyen Budapest.
RealBud
25-49 hsz.
25-49 hsz.
 
Hozzászólások: 35
Tartózkodási hely: Oslo

Hozzászólás Szerző: Istvan | Dátum: 2016.09.26. 21:09 | Re: Két osztályos gépeket küld Budapestre az Emirates februártól


RealBud írta:
Ez nekem új, és ellentmond mindennek, amit eddig erről tudtam. Alá tudnád támasztani más adatokkal, mint fiktív kiskereskedelmi jegyárak? Ez már csak azért is sántít, mert az osztálytól nagyrészt független fix és egyéb költségek levonása utáni profitban arányaiban jóval nagyobb különbség van, mint amit ezek az árak sugallnak, hiszen a fix költségek és az üzemanyag jó részét elviszik az Y bevételeknek, míg F esetében elég nagy rész a profit.

Az általam ismert ökölszabály szerint egy F osztályú utas 5-ször, míg egy C osztályú 3-szor annyit "ér" egy légitársasának, mint egy Y. Persze ehhez az kell, hogy el tudják adni a jegyeket :), de ez a fenti cikk szerint problémás egy olyan, (nagyrészt) low cost desztináció esetében, mint amilyen Budapest.


Egyszerű.
1, Ha olyan jól menne és bevételt, nyereséget termelne a F osztály, akkor nem szüntetné meg az EK a pesti járaton és korábban nem szüntette meg máshol. És a Qatar Airways is rakott volna az új A350/777/787-es gépekre F osztályt.

2, Ha olyan jól menne a C osztály, akkor nem adná el előre 30-60 napos előrefoglalási akció keretében kedvezményes áron a business jegyeket az EK, nemcsak BUD-ról, a világ többi városából sem.

Ezek tények. Ha el tudná adni a prémium termékeket lista áron, akkor eladná és nem megszünteti és nem kedvezményesen árulja.

Egyébként javaslom a számológép és az exel táblázat használatát, és nézd meg, hogy jelen esetben az EK 777-300ER-nél a 42 business vagy a 385 turista jegyen van nagyobb árbevétel, proft, stb... a jelenlegi árakon.

Nincs olyan,hogy a költségeket az Y és a nyereséget a C/F osztály árbevétele adja. Azt kell nézni, hogy adott m2-en hány C/F és hány Y széket lehet kialakítani és azokat el lehet-e adni. A költséget, a profitot és a bevételt az adott repülőgép m2 arányában kell számolni és nem úgy, hogy a költséget elviszi a gép háta és az eleje termeli a nyereséget. Ezt Te is tudod, hogy közgazdaságilag nonszensz. A jelen esetben vagy 8 F vagy 75 Y ülést lehet kialakítani adott m2-en, azaz a 8 F helyett 75 Y-t alakít ki az EK.( Azért valljuk be, hogy könnyebb 75 Y helyet eladni, mint 8 F-et.) Ha az 5x-ös ökölszabályod van, akkor milyen arányban van a 8F és a 75 Y bárhol a világon?


És még egy dolog az F osztályról. A magas jövedelműek az F osztályról private jet-re váltottak az elmúlt években, míg a vállalati szegmens C osztályra. Ezért sem úgy megy az F osztály sehol a világon, mint 10-20-30 évvel ezelőtt.

Kérlek, hogy ne fikciókkal, ökölszabállyal, stb... gyere, hanem azt mond el nekem, hogy tud az EK 777-300ER gépe a BUD-ról járaton nagyobb bevételt/nyereséget hozni a C osztályon, mint az Y-on? (Az átszállásos utasok esetén sem tud nagyobb bevételt hozni a C osztály, mint az Y). Hogy tud bármely más városból ezzel a konfigurációval nagyobb bevételt/nyereséget elérni?
Istvan
300-499 hsz.
300-499 hsz.
 
Hozzászólások: 444
Szólj hozzá az AIRportal.hu híreihez a Facebookon

Vissza: Légiközlekedési hírek, cikkek


Vissza: Hírek, cikkek: Magyarországi légiközlekedés, Ferihegy archívum


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 13 vendég

Hirdetés