A dubaji hatóságok előzetes vizsgálata szerint át akart startolni az Emirates Boineg 777-es pilótája, ez után csapódott a gép földnek augusztus elején Dubajban. Csodával határos módon az utasok közül senki nem halt meg, egy tűzoltó viszont munkája során életét vesztette.

Forrás: Twitter | © AIRportal.hu

Forrás: Twitter

Az AP hírügynökség az emirátusok balesetvizsgáló hatósága által megjelentetett előzetes vizsgálatok eredményéről szóló jelentésére hivatkozva azt írta: a gépet vezető pilóta az után döntött a landolás megszakítása és az újbóli elemelkedés mellett, hogy a főfutók már földet értek. Ezt követően megpróbáltak elemelkedni, behúzták a futókat, majd a gép eddig ismeretlen okok miatt visszaesett a földre és kigyulladt.

A hatóságok jelentésükben nem neveznek meg felelőst és egyelőre azt sem derítették ki, hogy miért nem sikerült az átstartolást végrehajtani. Azt azonban leírták, hogy a pilóták besikláskor vízszintes szélnyírásról, azaz hirtelen változó erejű és irányú szélről kaptak riasztást a gép rendszerétől. A landoláskor az addigi szembeszél hirtelen hátszéllé, majd újra szembeszéllé változott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A leírás alapján először a jobb, majd a bal főfutó ért földet, az orrfutó a levegőben maradt. Mivel a gép a földet érési zónán túl érintette csak először a futópályát, a rendszer hosszú landolásra figyelmeztető jelzést küldött. Ekkor döntöttek a pilóták az újbóli elemelkedés mellett.

A gép hat másodperce volt a levegőben, amikor behúzták a futóműveket, de 85 láb (25 méter) magasságtól a Boeing elkezdett veszteni a magasságából. A hajtóművek teljesítményét az autópilóta szabályozta és szinte végig alapállásban volt, csak a visszaesés előtti három másodpercben állították a pilóták manuálisan a tolóerő-szabályozót maximális teljesítményre, ekkor a rendszer már „Don’t sink!”, ne süllyedj! veszélyjelzést küldött.

A gép végül behúzott futókkal, 125 csomós (231 km/h-s) sebességgel esett vissza a futópályára, először a gép hátsó része, majd a hajtóművek értek le. A jobb hajtómű leszakadt, a kiömlő kerozin begyulladt, a triplahetes pedig tovább csúszott a hasán.

A kimenekítést azonnal elkezdték, kilenc perccel a gép megállása után a központi üzemanyag-tartály berobbant, ekkor vesztette életét a tűzoltó.

Az eddigi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy tűz, füst és szél miatt a rendelkezésre álló tíz helyett csak 5 menekítő csúszdát tudtak használni, a gépet utoljára a vezető légiutas-kísérő és a pilóták hagyták el már a központi üzemanyagtartály berobbanása után.

A balesetben csodával határos módon egyetlen utas, vagy hajózó személyzet sem vesztette életét, néhány utast füstmérgezés gyanújával szállítottak kórházba. A gép teljesen kiégett és használhatatlanná vált.