Másodszor halasztották el az amerikai berepülési programot műszaki hiba miatt, legutóbb bár a gép felszállt, két órával később vissza kellett térnie Nagojába.

Fotó: Mitsubishi | © AIRportal.hu

Fotó: Mitsubishi

A japán gyártó tájékoztatása szerint a gép rendszereit ellenőrző funkciók hibája miatt kellett a tesztrepülőgépnek visszafordulnia. A felügyelő rendszereket és egyéb jelző berendezéseket az amerikai UTC Aerospace gyártotta a Mitsubishinek az Airways.com cikke szerint.

A hétvégén kétszer is megpróbálták az első MRJ-t átrepülni az Egyesült Államokba, de a szombati, első próbálkozás is kudarcba fulladt, akkor egy órányi repülés után kellett visszatérnie a gépnek. A társaság az ellenőrzések után újra megpróbálkozik az átrepüléssel, amelyet két megszakítással terveztek.

Az amerikai programban öt tesztgépből négyet repülnek át Nagojából a Moses Lake melletti Grand County Nemzetközi Repülőtérre. A nyolcezer kilométeres út során a gépek Oroszországban és Alaszkában is leszállnak üzemanyagért.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A japán gyártó legkorábban szeptemberben kezdi meg a berepülési program ezen szakaszát. A gépeknek 2500 repült órát kell teljesíteniük a légialkalmassági engedély megadásához, ennek jelentős részét a Grand Country repülőtérről kiindulva hajtják majd végre. Számítások szerint egy év alatt fejezik be az amerikai berepülési programot.

Értesülések szerint a gépek Roswellben futópályateszteket, Gunnisonban nagy magasságon fekvő repülőtérről történő fel- és leszállásokat, Floridában pedig extrém időjárási körülményekkel kapcsolatos teszteket végeznek majd.

Mindenesetre a Mitsubishi egyelőre nem változtatta meg regionális gépe kereskedelmi üzembe állásának 2018-as dátumát, amelyet még tavaly decemberben jelentett be, amikor leállította a berepülési programot.

A decemberi leállás már a negyedik csúszás volt a gép fejlesztésének történetében. A szűzfelszállást először 2012 második negyedévére időzítették, majd a dátumot először 2013-ra, majd később 2014 tavaszára módosították a hajtóművek beszerzési nehézségei miatt. Szintén a hajtóművek, illetve egyéb alkatrészek beszerzése miatt csúszott meg harmadszor is a program 2013-ban.

Az első tervek szerint az első gép az All Nippon Airways színeiben 2014 első negyedévében állt volna forgalomba, a legutóbbi tervek szerint ez 2017 második negyedévénél korábban nem fog megtörténni.