Bírságot fizettetne több brit légitársaság is azokkal az utasokkal, akik kártérítést követelnek, de az eljárás során a légitársaságnak adnak igazat.

 | © AIRportal.hu

A The Guardian beszámolója szerint a British Airways, az easyJet, valamint a legnagyobb brit tour operátorok, a Thomson és a Thomas Cook is csatlakozott a büntetés kiszabását célzó kezdeményezéshez, amelynek értelmében 25 fontra bírságolhatják azt az utast, akinek a kártérítési igényét elutasítják.

A légitársaságok azokat az igényeket akarják így elkerülni, amelyeket a légitársaság maga nem tud megoldani, így bírósági útra kerülhet az ügy. Korábban a légügyi hatóság egyfajta közvetítő, mediátor szerepet töltött be az utas és a légitársaság között a vitás kérdések rendezésére azon esetekben, amikor a fuvarozó és utasa nem tudtak megállapodni a kártérítésben.

Ez a rendszer viszont az új légügyi szabályokkal megszűnt, és a légitársaságok beleegyeztek, hogy mostantól egy független békéltető testület bírálja el az ügyeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair és a Flybe úgy nyilatkozott, hogy nem számít fel díjat a megnyert ügyek után, a többi nagy légitársaság viszont jelezte igényét a 25 fontos büntetésre.

A légitársaságok panaszkezelése és a késés, vagy poggyászkár térítésének megítélése az uniós jogszabályok ellenére eléggé hektikus, ebbe a rendszerbe érkezik még egy büntető elem. Főszabályként az EK 261-es rendelet szerint a légitársaságoknak kártérítést kell fizetniük bizonyos mennyiségű késés esetén, de a Guardian szerint az easyJetet az elmúlt időszakban többször érte az a vád, hogy visszatartja a kifizetéseket.

Az angol Which? fogyasztói jogvédő szervezet felmérése szerint a királyságba érkező, vagy onnan induló járatok egynegyede 15, vagy annál több percet késett, és a legnagyobb késéseket felmutató cégként a spanyol Vuelinget nevezték meg.

A szervezet az új szabályozást reménytelenül zavarosnak nevezte, és kijelentette, egyetlen légügyi ombudsmanra lenne szükség, aki megoldja ezeket a problémákat.

A jaratkeses.hu tapasztalatai szerint az utasok a légitársasággal szemben sokszor tehetetlenek, hiszen a panaszokat a légitársaságok kivétel nélkül elutasítják, vagy minimális összeget vagy pont jóváírást adnak, a fizetési hajlandóság csak ügyvédi közreműködésre jelenik meg.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!