Átvette ötvenedik Boeing 787 Dreamlinerét a típus indító légitársasága, a japán All Nippon Airways, ezzel az ANA lett az első légitársaság, amely ekkora méretű 787-flottát üzemeltet.

Fotó: Boeing | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing

Az ötvenedik gép a JA882A lajstromú 9-es Dreamliner volt, amelyet ünnepélyes keretek között vettek át Everettben. Osamu Shinobe, az ANA ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a Dreamlinernek köszönhetően új piacok felé tudtak nyitni, de a folyamat nem állt le: szeptemberben Kambodzsába és Mexikóba indítanak új járatot, amelyeket Dreramlinerekkel repülnek majd.

Az ANA még 2004-ben rendelte meg az ötvendarabos flottát, és ezzel az indító légitársasággá vált, az első kereskedelmi járatot 2011 őszén teljesítette a típus a japánoknál. Azóta a gépek 125 ezer repülést hajtottak végre, és az ANA üzemelteti a Dreamliner flotta 11 százalékát.

Az ANA 2004-óta újabb 33 gépre adott le rendelést, köztük a leghosszabb, 10-es verzióra is, de 20 darab triplahetesre is van már szerződése.

A Boeing összesítése szerint 2011-óta a 787-esek 109 millió utast szállított több mint 500 útvonalon a világon. A gyártó közölte: ezek közül 120-at csak azért tudtak megnyitni, mert a gép hatékkonysága ezt lehetővé tette.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

R2D2, BB8 és a legújabban már C3PO is felkerült az ANA Boeingjeire. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

R2D2, BB8 és a legújabban már C3PO is felkerült az ANA Boeingjeire. (Fotó: AIRportal.hu)


Bár a hivatalos közlemény nem szól róla, azért érdemes felidézni, hogy voltak az ANA-Boeing kapcsolatnak nem feltétlenül fényes napjai is. 2013 januárjában a JAL egyik Boeing 787-ese Bostonban kezdett el füstölni a repülőtéren történő parkolás közben.Az FAA ekkor elrendelte az okok kivizsgálását, azonban még nem parancsolta földre a típust.

Pár nappal később az ANA légitársaság 787-ese hajtott végre kényszerleszállást Japánban tűzjelzés miatt. A japán hatóságok ezt követően rendelték el a típus ideiglenes kivonását a repülésből. Ezt követően a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) is földre parancsolta az összes 787-est.

A vizsgálatok kiderítették, hogy az új tervezésű akkumulátorok okozták a tüzet. A gyártónak újra kellett terveznie a lítium-ionos akkumulátorokat, amelyeket az FAA-nek jóvá kellett hagynia, a Szövetségi Közlekedésbiztonsági Hatóság súlyos hiányosságokat tárt fel.

A típusokat végül 2013 április végén engedték újra felszállni.