A Singapore Airlines 2017-től visszahozná Európába az ázsia-óceániai diszkont hosszútávú járatokat leányvállalatával, a Scoottal a cég fejlesztésének részeként. Legutóbb az Air Asia X próbálkozott hasonlóval, de a magas költségek miatt végül az összes járatot elkaszálták.

Az Airline Ratings szaklap cikkében felidézte, hogy az Air Asia X még 2012-ben szüntette be párizsi és londoni járatait, viszont most újra betenné a lábát Európába, ennek egyetlen feltétele, hogy megkapja az ehhez szükséges gépeket.

Így viszont a Singapore Airlines diszkont leányvállalata, a Scoot beelőzhet, a Dreamlinereket is üzemeltető fapados ugyanis már 2017-ben járatokat indítana az öreg kontinensre.

A következő év második negyedévétől a Scoot várhatóan azokon az útvonalakon repülne, amelyet anyacége, a Singapore Airlines felfüggesztett: így várhatóan Madrid és Athén is szóba kerülhet, de Rómát, Manchestert sem zárták ki annak ellenére, hogy az anyacég repül az olasz fővárosba. Elemzők viszont azt mondják, hogy Bécs, Helsinki és Stockholm is passzolna a Scoot stratégiájába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Scoot Airlines | © AIRportal.hu

Fotó: Scoot Airlines


A tervek szerint a Scoot a kisebbik, 335 székes 787-8-assal közlekedne az útvonalon.

Az Airline Ratings megjegyezte, hogy korábban a kenguru-útvonalon (Syndey-London) a Qantas 1800 ausztrál dolláros áron kínálta a jegyeket, az árat később Ázsia legnagyobb cége, a Chine Southern 1150 dollárra nyomta le, aztán jött az Air Asia X, akik egészen 800 dollárig vitték le az árat. Később aztán a magas reptéri és üzemeltetési díjak miatt visszaléptek, de akkor a maláj cég még A340-300-asokkal repült.

Az Air Asia X is tervezi a visszatérést, de meg kell várnia az A330-300neók érkezését. (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Air Asia X is tervezi a visszatérést, de meg kell várnia az A330-300neók érkezését. (Grafika: Airbus)

A szaklap szerint azonban hasonló árletörésre lehet készülni a Scoot, majd később az Air Asia X európai belépésével. A Scoot egyébként ugyanazt a taktikát követné, mint a Qantas diszkontja, a Jetstar. Miután a Qantas visszamondta manchesteri, amszterdami, párizsi, római és athéni járatait a Jetstar vette volna át ezeket a járatokat, így a bevétel és az utas is egy cégcsoportnál maradt volna. A lépésre viszont később nem került sor, pedig a Dreamlinerek 2013-ban megérkeztek a flottába.

A történetnek azonban üzemeltetési szempontból volt tanulsága, a Singapore Airlines a Scoottal azok után vágott bele az európai terjeszkedésbe, hogy végigtanulmányozta a Qantas és a Jetstar üzemelését.

Az Air Asia X-nek jelenleg nincs olyan gépe, amivel el tudná érni a fontosabb városokat, az Airbus A330-300neo pedig 2018-ban érkezik a flottába.

Az összes eddigi tervet azonban felülírhatja, ha Európában folytatódnak a terrorista akciók, amelyek elriasztják a turistákat.

A Singapore Airlines leányvállalataként 2012-óta működő, hosszútávú diszkont járatokat teljesítő Scoot a Changi repülőtérről közlekedtet járatokat, 13 gépével 18 célállomást szolgálnak ki. Flottájukban csak szélestörzsű gépek vannak: a Dreamliner 8-as és 9-es verziója mellett 777-200ER-rel is rendelkeznek.

Az elmúlt évben 4,3 millió utast szállítottak, az átlagos töltöttség 80 százalék körül alakult, pénzügyi eredményét a Singapore Airlines nem hozta nyilvánosságra legutóbbi üzleti jelentésében.