A Brexit miatt jegelik a döntést a londoni repülőterek bővítéséről, pontosabban arról, hogy Heathrow-n, vagy Gatwicken építsenek-e harmadik futópályát.

Fotó: Heathrow Airport | © AIRportal.hu

Fotó: Heathrow Airport

A Reuters tudósításában arról ír, hogy Patrick McLoughlin közlekedési miniszter azt mondta, legkorábban októberben születhet döntés a fejlesztésről, mivel most a Brexit utáni politikai hullámokkal vannak elfoglalva a döntéshozók és ekkorra állhat fel az ország új vezetése David Cameron jelenlegi miniszterelnök távozása után.

Heathrow 25 éve kampányol azért, hogy újabb futópályát építsenek a repülőtérnek, a döntés már idén nyáron megszületett volna. A Cameron-kormány négy éve vizsgálja, hogy melyik repülőtéren lenne érdemes a bővítést végrehajtani, ebben Heathrow volt az esélyesebb, mivel Európa legforgalmasabb repteréről van szó, Gatwick pedig „csak” Nagy-Britannia második legforgalmasabb légikikötője.

Heathrow ellen szól viszont, hogy nagyon sűrűn lakott területen fekszik, így a bővítés jóval több pénzbe (jelenleg 18 milliárd fonttot becsülnek) és adminisztrációba kerülne, mint Gatwicken, és a környékbeli lakosság sem szeretné, ha Heathrow tovább bővülne a zaj- és környezetszennyezés emelkedése miatt.

A közlekedési miniszter szerint a kormány hamarosan nyilvánosságra hozza a bővítés várható hatásairól készült vizsgálat eredményét. Meggyőződése szerint a döntés elhalasztása ellenére is képesek lesznek tartani a 2030-as határidőt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ország exportjának negyede áthalad az 1200 hektáron elterülő Heathrow-n, viszont a kapacitások szűkössége miatt nem tud új útvonalakat nyitni, ezért John Holland-Kaye, a repülőtér vezérigazgatója szerint a kikötő fejlesztése kulcsfontosságúnak kell lennie.

Európa legforgalmasabb repülőtere az elmúlt évben naponta 205 ezer, egész évben 75 millió utast és 1,5 millió tonna árut kezelt, a nemzetközi utasok aránya 93, míg az átszállóké 32 százalék volt.