Ötvenmilliárd forintos fejlesztést jelentett be a Budapest Airport a következő öt évre, amelynek keretében megépül az új utasmóló és a repülőtéri szálloda is – közölte lapunkkal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport

A tervek elkészítésének legfőbb oka, hogy az utóbbi két-három évben dinamikus az utasforgalom bővülése, és az idei év első öt hónapjában is kétszámjegyű, 12,5 százalékos növekedést mért a Budapest Airport. Az egyik legfontosabb elem egy új utasforgalmi épület, a B móló lesz. Az előkészítési munkálatok már jó néhány hónapja elkezdődtek, megjelent a tender, a munkálatok az év végén kezdődnek és mintegy másfél évig tartanak majd.

A BUD 2020 program másik kulcseleme a repülőtéri szálloda, a hotel az építkezés megkezdése után 15-17 hónappal fogadhatja az első vendégeket.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


A repülőtér utaskapacitása a jelenlegi prognózis alapján öt éven belül 15-18 milliósra ugrik, ebben az esetben megépül a most még csak fontolgatott új utasforgalmi épület, a 2C vagy 3-as terminál. Eközben növelik a terminálon a check-in pultok számát, jelentősen bővítik és fejlesztik a parkolókat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A biztonsági fejlesztések sem maradnak el, több milliárd forintos fejlesztéssel valamennyi biztonsági kaput ellátják a legkorszerűbb technológia alapján megépített testszkennerekkel, amelyek nemcsak javítják az ellenőrzés minőségét, hanem az utasok kényelmét is növelik. Ezzel párhuzamosan, a Budapest Airport az illetékes hatóságokkal együtt folyamatosan figyelemmel kíséri a világban zajló fejleményeket; közösen dolgoznak azon, hogy növeljék a biztonságot a repülőtér területein.

Jost Lammers vezérigazgató a HVG-nek adott interjújában kitért a repülőtér és a város közúti és vasúti kapcsolatára is. Mint mondta, készülnek a tervek, a repülőteret Kőbánya-Kispesttel kötik össze, és lesz egy föld alatti állomás a 2-es terminálnál. A pontos részletek azonban a repülőtér számára még nem ismertek, hiszen a vasutak építése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez, az üzemeltetés a MÁV-hoz tartozik.

A vezérigazgató úgy véli, az állomás is akkorra készülhet el, amikorra az új terminál: valamikor 2019-2021 között. A gyorsforgalmi úttal kapcsolatban elmondta, hogy a mai forgalom kiszolgálásához egy legalább kétszer kétsávos útra lenne szükség. Jövőre Budapesten lesz az úszó-világbajnokság, majd 2020-ban a labdarúgó EB, és elnyerheti a város a 2024-es olimpia rendezési jogát is. Jelenlegi formájában a gyorsforgalmi út alkalmatlan a növekvő forgalom lebonyolítására.