Tavaly 3,5 milliárd utas fordult meg a világ repterein, ami 7 százalékos növekedés az előző évhez képest, az elkeveredett poggyászok száma pedig elérte a 23,1 milliót, ezer utasra 6,5 ilyen bőrönd jutott.

A tendencia ugyanakkor pozitív, 2003 óta az utasok száma majdnem megduplázódott, az elkeveredett csomagok aránya viszont globális szinten csaknem a felére csökkent.

Az Európai Utazási Biztosító Zrt. szerdai tájékoztatásában a légiközlekedési informatikai rendszereket fejlesztő SITA adataira hivatkozva közölte:

a tavaly elkeveredett poggyászok 79 százaléka késve érkezett, 6 százaléka eltűnt, 15 százaléka megrongálódott.

A csomagok átlagosan 1,76 nap alatt kerülnek vissza eredeti tulajdonosukhoz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A feladott poggyászok száma utasonként átlagosan 1,2 volt, a légijáratokat igénybe vevők 20 százaléka csak kézipoggyásszal repül. Az elkeveredett bőröndök így is komoly összeget jelentettek, tavaly 2,3 milliárd dolláros költséget jelentettek a légiközlekedés-iparnak.

A megelőzés érdekében a légitársaságok 77 százaléka, illetve a repülőterek 88 százaléka tervezi, hogy 2018-ig bevezeti az önkiszolgáló poggyászbilétázást.

Az okostelefonokon elérhető csomagkövetés még sok helyen gyerekcipőben jár, de a légitársaságok körülbelül 60 százaléka úgy számol, hogy 2018-ra elérhetővé teszi ezt a szolgáltatást.

Leggyakrabban a légitársaság kezelésében megsérült bőröndről érkezik bejelentés, a második a külföldre késve érkező poggyász, amelyről gyakran kiderül, hogy eltűnt, a hiányosan érkező csomag a legritkább – idézi a közlemény Lengyel Márkot, az EUB vezérigazgatóját.

A SITA beszámolója szerint a félrekezelt bőröndök legnagyobb részben, 45 százalékban átszálláskor keverednek el.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!