Hibrid üzleti modellre vált a TransAsia, hogy túlélje a következő éveket. A váltásra a két gépük balesete, illetve a kereslet csökkenése miatt bekövetkezett forgalomesés miatt van szükség – írta a Flightglobal.

Öt évvel ezelőtt a full service TransAsia még Airbus A330-300-asra adott le rendelést, mert olyan fejlődési pályán volt, amely lehetővé tette ezt és bővíteni szerette volna hálózatát.

Aztán jött 2014 és 2015, amikor hét hónap különbséggel két turbólégcsavaros gépük is balesetet szenvedett, ennek köszönhetően 2016-ra már nehéz döntést kellett meghozniuk: mind a négy A330-asukat kivonják a flottából 2016 végére, október végével felfüggesztik járataikat Makaóba, Okinavára és Guiyangba, valamint átállnak hibrid modellre és tőzsdére visznek 125 millió dollárnyi új kötvényt is, hogy növelni tudják tőkéjüket.

Bár az egyelőre nem világos, hogy a tajvani szolgáltató hogyan akar a hibrid üzleti terv felé elmozdulni, Vincent Lin vezérigazgató abban bízik, hogy az találkozni fog az utasigényekkel és új üzleti lehetőségeket nyit. Lin csak annyi támpontot adott, hogy félúton lesz a cég a full service és a diszkont között.

Az ATR-ek teljesítik majd a belföldi, az A330-asok helyett pedig az A320-asok és A321-esek a többi járatot. (Fotó: ATR) | © AIRportal.hu

Az ATR-ek teljesítik majd a belföldi, az A330-asok helyett pedig az A320-asok és A321-esek a többi járatot. (Fotó: ATR)


A szaklap szerint az átalakulás érintheti az alig két éve üzemelő diszkont V Air leányvállalatot is, amely jelenleg Japánba, Bangkokba, Csinagmaba és Busanba teljesít járatokat Airbus A320-asokkal. Egyes japán útvonalakon már most is párhuzamosan közlekednek, ha a TranAsia árat csökkent, akkor annak a saját leányvállalata is megihatja a levét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A TranAsia több gépén is van business osztály, erről az átalakulás során lemondhatnak, mivel a jóval nagyobb nemzetközi járathálózattal rendelkező EVA Air és China Airlines egyébként is sok prémium utast szipkáz el a tajvaniak elől. Így viszont csökkenthetik a költségszintet és a diszkont leányra sem biztos, hogy szükség lesz a továbbiakban.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!