Az azeri légitársaság tíz gépet lízingelne, ám a konkrét üzlet nagyban függ a tesztrepülések eredményétől, és talán a PW hajtóműveitől is.

Forrás: OAK-Facebook | © AIRportal.hu

Forrás: OAK-Facebook

Az Azerbaijan Airlines úgy döntött, hogy tíz MC-21-300 gépet (amit magyar átirat szerint MSz-21-ként szoktunk említeni) lízingelne az Ilyushin Finance-től, melyek 2019-2020-ban kerülnének leszállításra, legalábbis a jelenlegi tervek, és a lízingcég szándékai szerint.

A légitársaság a 159 ülőhelyes konfigurációt kérte, melyek közül húszat a business class utasai foglalhatnának el, élvezve a kényelmet. Valamelyest beszédes tény, és talán nem is véletlen, hogy a hajtómű típusa nincs definiálva, de a Pratt & Whitney PW1400G-i, illetve az Aviadvigatel PD-14-ei jöhetnek szóba.

Az Ilyushin Finance szerint a lízing 12 éves periódusra szólna, ám fontos hozzátenni, hogy a pontos kondíciókat csak azután dolgozzák majd ki a felek, hogy a típus túl van a tesztrepülésen, és az ezt követő tanúsítási eljárás is folyamatban van, mely a típus légialkalmassági engedélyéhez szükséges.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A lízingcég korábban arról adott tájékoztatást, hogy mind honi (tehát orosz), mind pedig külföldi üzemeltetők is a megrendelők közt vannak, és akkor ötvendarabos operatív és pénzügyi lízingről beszélt.

Érdekes kérdés lehet a hajtóművek témája, hiszen a PW1400G a mostanság gyártójának elég sok fejfájást okozó PW1100G speciálisan MC-21-re adaptált változata, és talán okozhat némi félelmet, hogy az A320neo esetében nem feltétlen hibátlan a működése a kiinduló modellnek.

Habár a gyártó mindezt csupán csak gyermekbetegségnek nevezi, azért a Qatar inkább nem vette át az első példányt. A PD-14 pedig azért fontos, mert az elmúlt negyedévszázad egyetlen olyan sugárhajtóműve, melyet az orosz anyaföldön fejlesztettek polgári célokra, tehát valamilyen szinten presztízst jelenthet a tányérsapkás országnak, ha a saját gépén saját hajtómű van.