Nem csak a Cathay Pacific ünnepelhetett az elmúlt napokban, hanem az AirAsia X is, hiszen immár teljessé vált a flottájuk azzal a két géppel, melyek tavalyi gyártásúak, és a BOC Aviation lízingcégtől bérli őket a légitársaság. Egyúttal a két A330-as érkezésével egy beszerzési korszak is lezárult, ugyanis ez a két gép az utolsó kettő régi hajtóműves A330ceo változat a cég flottájában. Ezeket már az új generációs erőforrásokkal felszerelt Airbus A330-900neo érkezése fogja követni 2018-ban, melyek akár nagyobb felszállótömeggel is rendelkezhetnek, ha valóra válnak a gyártó tervei.

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy ez a két repülőgép is az AirAsia X Berhad család tagjává vált, ami így már kellő kapacitást nyújt számunkra ahhoz, hogy még több járatot tudjunk kapcsolni a hálózatunkba” – mondta a cég vezérigazgatója, Benyamin Ismail.

A Flightglobal értesülései szerint a légitársaság 66 darab A330-900neót, és tíz A350-900-ast rendelt, de érdemes megemlíteni azt is, hogy a diszkontáron utaztató malajziai légitársaság a harmadik volt a sorban, mely A330neót rendelt.

Már akkor, tehát 2014-ben is fontos tényező volt, hogy az AirAsia így tudja majd biztosítani a hosszú távra is megfizethető repüléseket utasainak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az AirAsia X két utolsó A330ceo repülőgépe. (Forrás: AirAsia X via Flightglobal) | © AIRportal.hu

Az AirAsia X két utolsó A330ceo repülőgépe. (Forrás: AirAsia X via Flightglobal)


Az A330neo típusok maximális felszálló tömegét megnövelné az Airbus

Az Airbus azon dolgozik, hogy az A330-800neo és az A330-900neo maximális felszálló tömegét 245 tonnára növelje a jelenlegi 242 tonnáról.

Ez a 245 tonnás tömeg pont annyi lenne, mint amennyi az eredeti, 2006-os tervek szerint – amikor az A350-es családot bemutatták – a legrövidebb törzsű, A350-800 MOTW-je lett volna, ha a gyártó idő közben nem törli ezt a változatot.

A gyártó még vizsgálja a tömegnövelés lehetőségét, bár az számukra is egyértelmű, hogy a típus gazdasági mutatóinak optimalizálása terén ez a megoldás jelentősen javíthat a típus versenyképességén.