A genfi repülőtér üzemeltetője a korábbi felére csökkentette a biztonsági ellenőrzésre várakozás idejét, most átlagosan 3,5 percet kell várni az átvizsgálásra – írta az Airport Review szaklap.
Svájc második legforgalmasabb repülőterén eddig sem volt túl nagy baj (saját tapasztalataink szerint sem) a biztonsági átvizsgálás menetével és a várakozási idővel, a repülőtér adatai szerint átlagosan 7 percet kellett sorban állni. Ez viszont az üzemeltetőnek sok lehetett, mivel wifi és bluetooth szenzorokkal és checkpoint tervezéssel sikerült a felére, 3,5 percre szorítaniuk a várakozás idejét.
Ennek is köszönhetően az ötszörösére, 54-ról 297-re nőtt az elégedett teljesítménnyel zárt napok száma, bár ennek a fogalomrendszere nem ismert.
A repülőtér annak érdekében, hogy elérje a kitűzött célt javította a már meglévő biztonsági ellenőrzési pontok kialakítását és a folyamatokat, valamint több embert állított munkába. Ezzel előre menekültek, ugyanis az okok között szerepel az is, hogy a folyamatosan bővülő utasforgalmat is kezelni tudják.
A döntést még 2014-ben hozta meg a repülőtér vezetése, a folyamatok optimalizálásához egy dán cég által az erőforrások hatékony használatára kifejlesztett legjobb gyakorlatot alkalmaztak. Ennek segítségével utasforgalom-előrejelzést használva döntenek a sávok nyitásáról, de figyelembe veszik a munkaerőigényeket is és segítségükre van egy wifi/bluetooth alapú sorfigyelő rendszer is. A nap végén a dán cég szoftverével értékelést készítenek az aznapi üzemelésről. Ennek segítségével könnyen felfedezhetőek a rendszer hibái, például a nem megfelelő előrejelzés, vagy a személyzet hiánya.
Az új módszerek lehetővé tették azt is, hogy a repülőtér kijelentse: egyetlen utasnak sem szabad 20 percnél többet várnia, és az esetek 85 százalékában 7 percnél kevesebb időbe telik, amíg az utas sorra kerül.
A repülőtér 2015-ben az Anna.Aero adatbázisa szerint 15,7 millió utast kezelt, az idei első negyedévben átlagosan 8 százalékos bővülést mértek.