Nagyobb árbevétellel, üzemi és adózás utáni eredménnyel zárta a március 31-ével végződött pénzügyi évet a magyar kötődésű Wizz Air diszkont légitársaság, amely a jegyárak csökkenésére is lát lehetőséget a piaci környezet alapján.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Adataik szerint a cég árbevétele 16 százalékkal 1,4 milliárd euróra, az üzemi eredmény 40 százalékkal 235,5 millió euróra, az adózott eredmény pedig 5 százalékkal 192,9 millió euróra javult.

Az összesítés szerint a Wizz Air ebben az időszakban 20 millió utast fuvarozott, 21 százalékkal többet, mint 2015 március 31-ig, a járatok töltöttsége 1,5 százalékponttal 88,2 százalékra javult. A kiegészítő bevételek 23, a jegyeladásból származó bevétel pedgi 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.

Az üzemelés költsége 12 százalékkal nőtt és 1,1 milliárd eurót tett ki szemben a tavalyi 1 milliárd euróval. A legnagyobb tételt kitevő üzemanyagköltség mindössze 1,2 százalékot emelkedett, az egy elérhető székkilométerre vetített költség viszont 5 százalékkal 3,43 eurócentre mérséklődött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air flottája március 31-ével 67 gépből állt, ebből 4 darab A321-es volt, az előrejelzés szerint jövőre ilyenkor már 78, két év múlva pedig 91 gép lesz. Ebben az időszakban az A320-asok száma mindössze hárommal növekszik 66-ra, míg a jelenleg 4 darabos A321-es flotta 25-re bővül. Budapesten jelenleg 10 gép állomásozik.

Összesítésük szerint a kelet-közép-európai régióban 42,6 százalékos részesedésük van a diszkontok között, ezzel piacvezetők ebben a térségben. Magyarországon 50,6 százalék a részük, a legnagyobb mértékű, 89 százalékos részesedésük Macedóniában van.

Előrejelzésében a Wizz Air azzal számolt, hogy 17 százalékkal tudják növelni a kapacitásokat, és a járatok töltöttsége is növekedhet kis mértékben.

A jegyárakkal kapcsolatban is csökkenést vizionálnak.

Váradi József vezérigazgató szerint a piaci környezet lehetővé teszi, hogy az év további részében is csökkenjenek az árak, amely mindenkinek jó.

Hozzátette: a Wizz Air a mostani és válságos környezetben is jól tud működni, utóbbi környezetben még újabb piacokat is tud szerezni

Michael O’Leary, a Wizz Air versenytársának, a Ryanair vezérigazgatója a napokban beszélt arról cége üzleti eredményének bejelentésekor, hogy 7 százalékkal csökkentené a jegyárat, hogy további nyomást helyezzen az ellenfelekre.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!