Az Iberia és az Aer Lingus is kaphat Airbus A380-ast Willie Walsh, az anyacég International Airlines Group (IAG) vezérigazgatója szerint. Ez egyben azt is jelenthetii, hogy újabb Superjumbók is érkezhetnek a vállalatcsoporthoz.

 | © AIRportal.hu

Willie Walsh a Flightglobalnak adott interjújában arról beszélt, hogy a méret nem csak a cégstruktúrában, de a gépeknél is fontos, és szerencséjükre ebben az IAG nagyon flexibilis tud lenni: bárhova el tudják pakolni az A380-asaikat a csoporton belül. Ennek megfelelően megvan a lehetősége annak, hogy az Iberia, vagy akár az Aer Lingus is kapjon A380-ast. Egy gazdasági válság, vagy amiatt bekövetkező forgalomcsökkenés viszont közbe szólhat, mert abban a környezetben a Superjumbo nem teljesít túl jól.

Hozzáfűzte azonban, hogy ez egyelőre egy „mi lenne, ha” terv, de ettől függetlenül megvalósítható, a gépek konfigurációja is alkalmas rá nagy átalakítások nélkül. Hozzáfűzte, hogy érkezhet még pár új A380-as is az IAG-hoz, de arról nem beszélt, hogy új, vagy használt példányok állhatnak-e forgalomba.

Idén januárban a vezérigazgató arról beszélt, hogy használt A380-asokat is forgalomba állítana az IAG akár a British Airways és az Iberia közös üzemeltetésében. Akkor 5-6 ilyen gép vételéről esett szó.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az IAG tizenkettőt rendelt a típusból, az utolsót májusban veszik át, de újabbak is érkezhetnek. Willie Walsh ehhez hozzátette: bebizonyosodott, hogy magas olajárak mellett is képesek profitot termelni és gyorsan tudnak válaszolni a piaci kihívásokra egyebek közt a flexibilitásuk miatt.

Kérdéses az A350-900-as teljesítménye az Aer Lingusnál

Jelenleg az A330-300-as az Aer Lingus legnagyobb gépe. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Jelenleg az A330-300-as az Aer Lingus legnagyobb gépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Az interjúban Walsh arról is beszélt, hogy az Aer Lingus kénytelen a nagyobb, 900-as A350-esre átállni, miután a gyártó törölte a 800-as verzió programját. Azt azonban még vizsgálniuk kell, hogy megéri-e a 900-as a 800-as helyett, vagy jobb választás-e az A330neo, vagy ceo. A gondolkodás oka Walsh szerint az, hogy az ír légitársaságnak nem túl kiterjedt a hosszútávú járathálózata, ezért a kerozinköltségekben jelentkező megtakarítás szignifikáns mértékű és nem biztos, hogy megtérül plusz költség.

A cég vezetője emellett beszélt az Air France-ról is. Szerinte a francia légitársaságnál úgy gondolják: ha bármi nagy gond akadna, akkor a francia kormány úgyis a zsebébe nyúl, így hát semmin nem kell változtatni. Willie Walsh ezt őrültségnek nevezte, mivel az Air France álláspontja szerint egyre kisebb és jelentéktelenebb szereplő lesz egy olyan piacon, ahol számít az üzemméret.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!