Szerkezetkészre szerelték az első ezres A350-est Toulouse-ban, az első példány a korábbi terveknek megfelelően még idén teljesítheti szűzfelszállását, átadás 2017-ben várható.

Fotó: Flightglobal | © AIRportal.hu

Fotó: Flightglobal

A Flightglobal által közölt kép szerint a gépről kívülről gyakorlatilag csak a hajtóművek hiányoznak, a szárnyak, vezérsíkok, futóművek már a helyükön vannak. Bár az Airbus továbbra sem közölte a gép szűzfelszállásának pontos idejét, annyit azért elmondtak, hogy jól halad a végösszeszerelő soron a leghosszabb XWB és várhatóan az év vége felé várható az első felszállás teljesítése.

A 74 méteres A350-1000 háromosztályos elrendezésben 366 utast tud a fedélzetére venni, hatótávolsága mintegy 8000 tengeri mérföld lesz, meghajtásáról a 900-as verziónál erősebb, Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművek gondoskodnak.

A hosszabb törzsű Airbus A350-1000-es repülőgépekre eddig tíz vásárlótól 181 repülőgépre van megrendelése az európai repülőgép-gyártónak. Az indító légitársaság elméletileg a Qatar Airways lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója korábban arról panaszkodott, hogy az Airbus emberei nem kapkodnak megoldani azokat a meg nem nevezett problémákat, amelyek az A350-eseinél jelentkeztek. Hozzátette ugyanakkor, hogy mint indító légitársaság, vállalták, hogy új gép lévén lesznek vele kezdeti gondok, de most mintha az Airbus szakemberei – mint ahogy Al Baker fogalmazott, elvesztették volna a lelkesedésüket az iránt, hogy megoldják a felmerült gondokat.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!