Újabb 60 darab A380-as Airbus vásárlásán töri a fejét az Emirates, amelyek egy része a flotta bővítését, egy másik a meglévők cseréjét szolgálja – mondta Tim Clark vezérigazgató egy dubaji sajtótájékoztatón a ch-aviation tudósítása szerint.

Fotó: Emirates | © AIRportal.hu

Fotó: Emirates

Clark szerint az Airbus továbbra sem hajlandó az A380 neo projektbe belevágni, mert az Emirates-en kívül senki sem jelentkezett a típusért. Ez persze nem véletlen, a CEO-ért sem tolonganak a vevők, ebben az évben egyetlen egy gépet sem adtak el, ha nem számoljuk azt a két darabot, amit még a Skymarknak gyártottak le és félkészen ott díszelegtek évekig a toulouse-i flaszteron a japán diszkont cég csődje miatt.

Ebben a helyzetben az Emirates Clark szerint nem tehet mást, mint a ceo változatokból rendel további hatvanat. Elmondása szerint ezek egy meg nem nevezett része az A380-as flotta bővítését, egy másik pedig az első példányok cseréjét szolgálja. A dubaji légitársaság 2010 novemberében állította forgalomba első A380-asát.

Az Emirates eddigi összes A380-asát az Engine Alliance GP7200-as hajtóművével szerelték, de a 2016 végétől érkező példányok egy része a Rolls-Royce Trent 900 típusú hajtóművet kapja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Emirates eddig 140 A380-asra adott le rendelést, ezzel messze a legnagyobb típusüzemeltetőnek számít. Egyelőre 77-et vettek át, ha tényleg leadják a rendelést, akkor 380-ra bővülne az értékesítési darabszám az Airbusnál. Toulouse-ban nyilván kitörő örömmel fogadnák a bejelentést, mert így ha új lendületet nem is kaphat az A380-projekt szekere, de újabb kapacitásokat tudnának lekötni a gyártósorokon, illetve a listaáron számolt mintegy 26 milliárd dollár bevétel is jól jön.

Tim Clark beszélt arról is, hogy egyelőre nem döntötték el az A350/Dreamliner vitát. Az ötven darabos rendelésből származó gépek 2023-25-ben érkezhetnek a céghez, amely akkora már átköltözik a Dubai World Central repülőtérre.

Az ügy előzményeinek ismeretében meglepő lenne, ha az Emirates végül az A350-est választaná, mivel 2014 júniusában visszamondták a 2007-ben 50 darab A350-900-as, és 20 darab A350-1000-esre vonatkozó szerződést. Az okok ismeretlenek. A gépek 2019-ben álltak volna szolgálatba.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!