Kénytelen néhány európai és amerikai járatának frekvenciáját csökkenteni a Qatar Airways, mert az Airbus csak késve tud új repülőgépeket szállítani, a légitársaság viszont folyamatosan bővíti hálózatát.
Jobb lett az eredménye az Airbusnak, de jönnek a szürke felhők
Újabb műszaki hiba hátráltatja az A320neo gyártást
A dohai székhelyű légitársaság szóvivője a Reuters hírügynökségnek azt mondta, a Qatar Airways 15 útvonalon kénytelen járatszámot csökkenteni, köztük a május 2-án nyitott adelaide-i útvonalon is, de kevesebb gép fog közlekedni a bostoni, houstoni, koppenhágai, jakartai, manchesteri járatokon és Miamiba. A legtöbb útvonalon pedig a frekvenciacsökkentés heti egy járatot érint.
Hozzátette, megpróbálják minimalizálni az utasokat érő hatásokat, egyebek mellett az utazási igényeiknek megfelelő másik járatra foglalják őket át.
Ezeket az útvonalakat a cég szélestörzsű gépekkel teljesíti, így vélhetően nincs közvetlen összefüggésben az A320neoval kapcsolatos leszállítási problémáknak.
Akbar Al Baker vezérigazgató a múlt héten azt mondta, a Boeinggel kezd el tárgyalni 4-6 darab A320neo pótlásáról, mert a toulouse-i gyártótól még mindig nem vesznek át ilyen típusú gépeket a hajtómű problémái miatt. A korábbi, a Pratt & Whitney szakemberei által szoftveresnek ítélt probléma után most már Al Baker szerint hidraulikai gondok is felléptek.
A vezérigazgató emellett nem volt elégedett az A350-esekkel kapcsolatos problémamegoldás hatékonyságával sem. Szerinte az Airbus mérnökei elvesztették a lelkesedésüket.
A dohai légitársaságnak 162 darab személyszállító Airbus típusra van rendelése, ezek közül 73 darab A350-esre és 80 darab A320neóra.