Első külföldi küldetésén vett részt a Boeing új generációs hajtóművekkel felszerelt, 737 MAX 8 típusának egyik tesztpéldánya, a gép magas fekvésű reptéren történő üzemelését tesztelték Bolíviában.
Sikeresen teljesítette az új repülőgéptípusok légialkalmassági engedélyének megszerzéséhez és az új típus tényleges teljesítménymutatóinak felméréséhez szükséges egyik fő mérföldkövét a 737 MAX 8 tesztpéldánya.
A magas fekvésű reptéren történő üzemelés tesztelését a három tesztpéldány egyike teljesítette La Pazban, Bolíviában.
A 4050 méter magasan fekvő repülőtéren a tesztgéppel többször hajtottak végre fel és leszállásokat, így tesztelték a repülőgép teljesítményét.
Az amerikai repülőgépgyártó közleménye szerint
a repülőgép hajtóművei és egyéb rendszerei az elvártaknak megfelelően teljesítettek az extrém körülmények között is.
A 737 MAX típus tesztprogramja az előzetesen meghatározott ütemtervnek megfelelően halad, a három tesztpéldány már több, mint száz repülésen van túl összesen. A negyedik tesztpéldány a következő hetekben csatlakozik a berepülő-flottához.
A 737 MAX program továbbra is tartja a gyár kitűzött határidőit, az első repülőgép 2017 első negyedévében állhat forgalomba a típus indító légitársaságánál, az amerikai Soutwestnél.
Jól halad a MAX programja
Az első 737 MAX december 8-án gördült ki a Boeing rentoni gyárából, a protototípus 2016. január 29. pénteken teljesítette szűzrepülését. A típus indító légitársasága, a Southwest első Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépének összeszerelését már 2016. márciusban megkezdték.
A Boeing 737 MAX programról információval rendelkező források szerint az új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX akár fél évvel az eredetileg tervezett dátum előtt átadásra kerülhet az indító légitársaságnak, bár ezt a repülőgépgyártó nem erősítette meg hivatalosan. A gyár hivatalos közleményeiben továbbra is az eredetileg kitűzött 2017. első negyedévi forgalomba állítást prognosztizálja.
A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM Leap 1-B hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.
A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri az első NG-khez képest, a mostani, wingletekkel felszerelt NG széria gépeihez képest pedig 14%-kal fogyaszt kevesebbet. A repülőgép székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lesz, mint versenytársának, az Airbus A320neónak.