A kivitelezők befejezték a 2-es futópálya Vecsés felőli végén az új ILS-rendszer telepítését, péntek délutántól ismét kétpályás üzem van Ferihegyen – közölte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport.

Fotó: Budapest Airport | © AIRportal.hu

Fotó: Budapest Airport

A 2-es futópályát az előzetes terveknek megfelelően délután ismét megnyitották, miután a szakemberek végeztek az új műszeres leszállító berendezés (ILS) telepítésével egyik fő megközelítési irányának számító 31R pályavégnél. Ezek után még közel egy hónapig tart az új ILS rendszer beállítása, ellenőrzése, valamint berepülése, csak ez után állhat üzembe az új berendezés, és akkor is csak korlátozott módban.

A csúcstechnológiás berendezés teljes képességét várhatóan június végén, a korlátozás nélküli üzembentartási engedély megszerzése után lehet kihasználni

A mintegy félmilliárdos – 465 millió forintos – beruházás első ütemének lezárultával a nyár végén megkezdődik a repülőtér másik fő irányának, az 1-es futópálya 13R végéhez tartozó ILS cseréje is. Mindezt a Budapest Airport saját beruházásban valósítja meg. Az új ILS a jelenleg elérhető legprecízebb berendezés, ami ahhoz szükséges, hogy a repülőteret megközelítő légijárművek személyzetét segítse éjszaka, vagy akár extrém rossz látási viszonyok között abban, hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pályzár miatt több, kisebb-nagyobb javítást és karbantartást is beütemeztek a Budapest Airport szakemberei a 2-es futópályán és környezetében. Egyebek mellett elvégezték a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, gyomirtást hajtottak végre a futópálya környezetében, és közel száz fokozottan védett ürgét fogtak be élve és költöztettek át a Kiskunsági Nemzeti Park területére.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!