Átadták a HungaroControl léginavigációs tudásközpontját, amely egyesíti az irányítóképzést, a kutatás-fejlesztést és légiforgalmi szimulátor-központot, valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti centrumot.

Légiforgalmi irányítók gyakorolnak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. újonnan átadott léginavigációs tudásközpontjában 2016. április 14-én. A 3,5 milliárd forint értékű beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelynek része a légiforgalmi irányítókat képző Léginavigációs Akadémia, a kutatás-fejlesztési (CRDS), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. (MTI Fotó: Kovács Tamás) | © AIRportal.hu

Légiforgalmi irányítók gyakorolnak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. újonnan átadott léginavigációs tudásközpontjában 2016. április 14-én. A 3,5 milliárd forint értékű beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelynek része a légiforgalmi irányítókat képző Léginavigációs Akadémia, a kutatás-fejlesztési (CRDS), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ.
(MTI Fotó: Kovács Tamás)

A beruházással egy helyre költöztették az eddig a Népliget Centerben működő kutatás-fejlesztési és szimulációs központot (CRDS), valamint a képzést a svédekkel együtt végző Entry Point Central (EPC) akadémiát és a kényszerhelyzeti központot a HungaroControl Igló utcai ANS 1 épületébe. A beruházás értéke 3,5 milliárd forint.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium politikai államtitkára az eseményen azt hangsúlyozta, hogy Közép-Kelet Európa legmodernebb léginavigációs tudásközpontját hozták létre és a HungaroControl, valamint elődeinek százéves múltját sikertörténetnek nevezte. Ezt azzal támasztotta alá, hogy csak az elmúlt öt évben a magyar szakszolgálat nem okozott egy másodperc késést sem a légtérhasználóknak, miközben 2015-ben 11,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest a forgalom.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója azt mondta, a szolgálat be akarja bizonyítani, hogy hasznos szereplője az európai légiközlekedésnek, mivel az iparágra az egységes európai égbolt (Single European Sky) projekt miatt konszolidáció vár. Ebben a helyzetben a kis és közepes méretű léginavigációs szolgáltatóknak rugalmasnak és felkészültnek kell lennie – tette hozzá. Ezekre a kihívásokra reagál a HungaroControl a 2020-ig terjedő stratégia kialakításával is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az EPC-ben 350 négyzetméteren 34 szimulátorállomáson és két darab háromdimenziós képi megjelenítésű toronyszimulátoron végzik az irányítók képzését, a CRDS-ben pedig 34 irányító és 26 álpilóta munkaállomás áll rendelkezésre. A radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ pedig az oktatás mellett arra is képes, hogy 6 órás átállással éles működésben használják a légiforgalmi irányítók.

Légy a repülők karmestere! Jelentkezz most a HungaroControl Légiforgalmi irányító képzésére!

Szereted a kihívásokat? Úgy érzed, nem vesznél el egy hipermodern irányító központ képernyőinek rengetegében sem?

El tudod képzelni, hogy monitorok, szoftverek, rádiók és radarok high-tech világában irányítod a több száz tonnás repülőóriásokat? Bírod a stresszt, szereted a kihívásokat?

Akkor nálunk a helyed! Légy a HungaroControl légiforgalmi irányítója!

Jelentkezz a 2016 szeptemberében induló tanfolyamra 2016. április 25-ig! Részletek itt…

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!