Szófiában nyitja meg 83. bázisát a Ryanair 2016. október 30-tól, a bolgár fővárosban 3 darab Boeing 737-800-ast állomásoztat majd az ír fapados. A légitársaság a téli menetrendben 19 új útvonalat is bejelentett Szófiából, valamint londoni járatainak számát is megduplázza a bolgár fővárosból, napi két alkalommal lehet majd eljutni Stansted-re.

Michael O’Leary (Fotó: Ryanair) | © AIRportal.hu

Michael O’Leary (Fotó: Ryanair)

Az ultra low-cost légitársaság járatai naponta közlekednek majd Szófiából Athénba, Berlinbe, Kölnbe, Milánóba és Rómába, hetente négy járat repül majd Brüsszelbe és Madridba.

A Ryanair gépei hetente három járattal szolgálják majd ki a Barcelonába, Birminghambe, Dublinba, Eindhovenbe és Pisába utazókat, továbbá hetente két járat közlekedik majd Szófia és Castellon, Glasgow, Hamburg, Kalsruhe-Baden, Liverpool, Memmingen, Stockholm és Velence irányába – az airlineroute.net menetrendi információi szerint.

Közép-Kelet Európa O’Learyék fókuszában

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair február közepén jelentette be, hogy Bukarestben nyitja meg új bázisát október végétől. Az ír diszkont légicég Henri Coandáról a téli menetrend életbe lépésével három 737-essel tíz repülőtérre közlekedik majd. A Ryanair emellett egy temesvári bázis megnyitását és Bukarest-Temesvár járatot is bejelentett, utóbbi novemberben indulna.

Michael O’Leary, a Ryanair szabad szájú vezérigazgatója az év elején több nyilatkozatában is kinyilvánította, hogy légitársasága erősíteni kívánja jelenlétét és piaci pozícióit a közép-kelet európai régióban. Egy, az év elején az Air Transport Worldnek adott interjújában kijelentette:

2018-ra átveszik a Wizz Airtől a vezető szerepet a kelet-közép-európai régióban.

O’Leary szerint minél több a diszkont légitársaság egy repülőtéren, annál jobb az utasoknak, mert egyre alacsonyabb árakon repülhetnek majd. Az árversenyt pedig – mint mondta, meg fogják nyerni, mert 50 százalékkal alacsonyabb az üzemelési költségük, mint a Wizz Airnek. Megjegyezte, hogy eddig mindenhol, ahol felvették a versenyt a Wizzel, nyertek és az ellenfél kivonult a piacról.

A Wizz Air 2016. tavaszától helyezte hatodik repülőgépét szófiai bázisára, ahonnan 15 ország 29 repülőterére teljesítenek járatokat.

A Wizz Air Szófiából London, Eindhoven, Brüsszel, Madrid, Milánó, Róma, Birmingham és Memmingen irányába közlekedő járatai kapnak közvetlen konkurenciát
a Ryanair által most bejelentett, 2016 október végétől induló kínálatból.

A Ryanair amióta elindította always gettig better nevű szolgáltatásjavító csomagját folyamatosan kétszámjegyű utasforgalom-bővülést produkál, éves utasszáma százmillió fölött van. Ez ugyanakkor még nem garantálja, hogy mindenhol sikeresek, a francia piacon például visszaléptek, O’Leary szerint azért, mert nem kecsegtetett elég profittal a piac. A Wizz Air mindig is Kelet-Közép-Európára koncentrált, és bár a légitársaság mérete töredéke a Ryanairének, működése lehet annál hatékonyabb. A kérdés, hogy a Wizz mennyire megy, mehet bele az árháborúba, illetve az, hogy O’Leary-nek a befektetők mennyire adnak szabad kezet, és repülőgépet a piac megszerzésére.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!