Az Iran Airnek adhatja el a flottájából kivonásra kerülő Airbus A340-300 típusú szélestörzsű utasszállító repülőgépeit a Lufthansa. A német és az iráni légitársaság a napokban írt alá együttműködési megállapodást arról, hogy erősítik a két vállalat közötti együttműködést.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A Lufthansa flottájának 9%-át újítja meg az idei évben, összesen 52 darab új repülőgépet állítanak forgalomba 2016-ban, köztük két darab A350 XWB-t, amelyek a kiöregedett, négyhajtóműves A340-es repülőgépeket váltják majd.

Minden egyes A350-es repülőgép átvételekor kivonnak egy A340-est a flottából. A kivonásra kerülő A340-esek egyik potenciális vásárlója az Iran Air lehet az ATWonline információi szerint.

Az Irán elleni nemzetközi szankciók feloldásáig az iráni állami légitársaságnak sem új, sem használt repülőgépeket nem adhattak el a repülőgépgyártók és légitársaságok, valamint a cég nem is bérelhetett repülőgépeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közvetlenül a szankciók feloldását követően összesen 118 darab Airbus repülőgépre adott le megrendelést az európai gyártónak. A megrendelés 21 darab A320ceo és 24 A320neo gépcsaládba tartozó repülőgépet, 27 darab A330ceo, 18 A330neo (-900), 16 darab A350-1000 és 12 darab A380-as repülőgép beszerzéséről szól.

A Lufthansa használt Airbus A340-es repülőgépei feltehetően az újonnan megrendelt szélestörzsű repülőgépek legyártásáig hidalhatnák át az Iran Air kapacitás-szükségletét
és válthatnák le a túlkoros A300-as, A310-es és Boeing 747-es repülőgépeket.

Az Iran Air flottájában jelenleg aktív szolgálatot teljesítő repülőgépek számáról és típusáról több különböző információ lelhető fel. A legfrissebb adatok szerint 13 darab Airbus A300-as, két darab A310-es, 6 darab A320-as, 16 darab Fokker (70-es és 100-as verziók), 3 darab Boeing 747-200-as és egy darab 747SP repül a légitársaság színeiben.

Az Iran Air repülőgépei az elmúlt években rendszeresen szálltak le Ferihegyen, hogy nyugat-európai repterekről Irán felé tartva üzemanyagot vételezzenek. A legtöbb európai reptéren nem szolgálták ki a légitársaság gépeit üzemanyaggal a kereskedelmi szankciók miatt. A képen látható EP-IBB lajstromjelű Airbus A300-605R repülőgépet 1994-ben gyártották. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az Iran Air repülőgépei az elmúlt években rendszeresen szálltak le Ferihegyen, hogy nyugat-európai repterekről Irán felé tartva üzemanyagot vételezzenek. A legtöbb európai reptéren nem szolgálták ki a légitársaság gépeit üzemanyaggal a kereskedelmi szankciók miatt. A képen látható EP-IBB lajstromjelű Airbus A300-605R repülőgépet 1994-ben gyártották. (Fotó: AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!