Amszterdamban nyit bázist India második legnagyobb légitársasága, a Jet Airways március 27-ével, a központot Brüsszelből költöztetik át anyagi okok miatt – jelentette be Naresh Goyal, a Jet Airways elnöke a holland fővárosban. Ezzel együtt az indiai légicég codeshare megállapodást is kötött a Deltával, illetve a KLM-mel.

A megállapodás keretében a Jet Airways közvetlen járatot indít Mumbaiból és Delhiből Amszterdamba, illetve a holland főváros repülőteréről Torontóba. Az első járatok, amelyeket A330-300-assal repülnek március 27-én landolnak szinte egy időben Schipolon. A KLM összesen 50 európai járata (köztük a budapestiek) ezzel együtt megkapja a Jet Airways járatszámát is, és ugyanígy tesz a Delta Airlines 17 amerikai útvonalával, így három kontinenst kötnek össze egy codeshare egyezménnyel.

Naresh Goyal, a légitársaság alapítója és elnöke a Schipol repülőtéren tartott sajtótájékoztatón azt mondta, első nemzetközi járatuk Londonba indult el, azóta már 22 nemzetközi célállomás érhető el a Jet Airways-zel. A mostani megállapodás előkészítését 6 évvel ezelőtt kezdték el, de a felek az alapító szerint biztosak a sikerben. Mint mondta, a 17. század óta van a két országnak (Hollandiának és Indiának) kereskedelmi kapcsolatai, tavaly összesen 9 milliárd dollár értékben kereskedtek egymással.
Kérdésre válaszolva azt mondta, pusztán anyagi okai voltak annak, hogy Brüsszelből Amszterdama telepítették át a bázist, mivel Schipolon több az utas és a KLM-mel több embert tudnak elérni, mint a Brussels Airlines-zal.

Airbus A330-300-asokkal teljesítik majd az európai járatokat. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Airbus A330-300-asokkal teljesítik majd az európai járatokat. (Fotó: AIRportal.hu)


Elmondása szerint Hollandiában él az egyik legnagyobb indiai diaszpóra, és számos cégnek van Amszterdamban kirendeltsége, és a nagy holland cégek közül több is jelen van Indiában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója arra számít, hogy a járatokkal az első években 100-150 ezer utast tudnak szállítani, ugyanakkor nem csak a KLM-nek, hanem a holland gazdaságnak is jót tehet a járat. Számításaik szerint több százmillió euróval járulhat hozzá a gazdasági termeléshez az új összeköttetés.

A megállapodásban egyetlen furcsaság van. A Jet Airwaysben 2013-óta 24 százalékos részesedése van az Etihad Airways-nek, akik köztudomásul nincsenek túl jóban a Deltával az amerikai terjeszkedés miatt, de a KLM is tagja például az Airlines for Europe tömörülésnek, amely egyenlő feltételeket szeretne minden szereplő számára. Nat Pieper, a Delta közel-keleti és európai piacokért felelős alelnöke annyit mondott, a lényeg, hogy az utasokat a legkényelmesebb módon elszállítsák. Ezek szerint a Deltának is csak addig ellensége az öböl-menti konkurencia, amíg kihagyják a bizniszből.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!