A Budapest Airport szerint az újabb légi áruszállító járatok megnyitásával nem túlkapacitást visznek a piacra, hanem már meglévő igényekre próbálnak minél nagyobb kapacitást biztosítani.

Kossuth József, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég cargo managere az AIRportal.hu-nak a Qatar Cargo első járatának érkezésekor azt mondta, a járaton 30-32 tonna árut tudnak Magyarországra hozni, illetve innen tovább vinni, mivel a gépeket Csehországgal együtt, megosztva használják. Hozzátette, hogy az Airbus A330-as teljes kapacitással hagyja el a magyar fővárost és a következő napok járataira már alig van szabad kapacitás.

Ez is azt mutatja, hogy az új járatok hozzáadásával egy meglévő piaci igényt próbálnak kielégíteni, és Kossuth József szerint az igény még így sokkal nagyobb, mint a rendelkezésre álló kapacitás, ezért is szeretné a Budapest Airport bővíteni az áruszállítási hálózatát. Ehhez viszont a földi oldalon is fejleszteni kell, a repülőtér várhatóan 2018-2019 körül adhatja át új árukezelési központját.

 | © AIRportal.hu

 | © AIRportal.hu

A fő célpontok azok a tengerentúli, vagy transzkontinentális járatok lennének, amelyek a nagy központokat kötik össze, példaként említette az Egyesült Államokat, Kínát, Koreát, Japánt, Kanadát és a Közel-Keletet, ezekkel az országokkal, térségekkel most is élénk a kereskedelem. Arra a kérdésre, hogy ezt mennyiben érintheti egy esetleges személyszállító járat beindítása ezekre az állomásokra, Kossuth József azt mondta, ha Koreába, vagy az USA-ba most elindulna egy járat belly cargóval, akkor az életképes lenne. De hosszútávon a budapesti bázis bővítésével az önálló áruszállító járatok is szóba jöhetnek.

Bár a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai azt mutatják, hogy a világban összességében stagnál a légi áruforgalom, Budapesten 10 százalék körüli bővülés volt az elmúlt évben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Qatar Cargo: Bővülő és modern cargo-repülőgépflotta, dohai óriás-hub

A Qatar Airways Cargo flottájában a januári adatok szerint 8 darab Boeing 777F, 7 darab Airbus 330F és két darab Boeing 747F repülőgép teljesít szolgálatot. A légitársaság további 8 darab Boeing 777F repülőgépre és még 9 darab Airbus A330F gépre rendelkezik megrendeléssel.

A Qatar Cargo Airbus A330F repülőgépei 63 tonna tonna áru szállítására képesek, azonban az újabb példányok akár 68 tonna áruval is felszállhatnak. A repülőgépek maximális hatótávolsága 4000 tengeri mérföld. A Qatar Airways A330F repülőgépei Rolls Royce Trent 772B típusú hajtóművekkel vannak felszerelve.

A légitársaság dohai központjában felépített hatalmas légiáru-központ kapacitása évi 1,4 millió tonna. A Hamad International Airporton található központ fejlődését jól szemlélteti, hogy míg 2010-ben közel 700.000 tonna, addig 2015-ben ennek majdnem duplája, 1,35 millió tonna áru fordult meg a 292.000 négyzetméteres logisztikai létesítményben. A dohai cargo központ egyszerre akár 11 darab F kategóriájú repülőgépet (pl. Boeing 747-8F) is ki tud szolgálni.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!