Több hét csúszást eredményezhet a berepülési és engedélyezési folyamatban az A320neo gépcsalád leghosszabb tagjának sérülése, melyet az egyik tesztrepülés során gyűjtött be a nyújtott verzió prototípusa.

Alig pár nappal a prototípus szűzrepülését követően máris problémák akadhatnak az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának legnagyobb tagja berepülési programjával, ugyanis február 12-én kisebb balesetet szenvedett A321neo első példánya. A D-AVXB lajstromjelű, CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt repülőgép Toulouse-ból tartott Perpignan repülőterére, amikor leszállás közben földnek ütközött a gép farokrésze.

Fabrice Bregier, az Airbus vezérigazgatója a napokban zajló Singapore Airshow 2016 alatt az újságírók kérdésére elmondta, a gép javítható sérülést szenvedett, sőt három nappal később – egy átvizsgálást követően – saját szárnyán repült vissza Toulouse-ba. Az eset számításaik szerint csak néhány hetes csúszást okoz majd a berepülési programban, de várhatóan nem lesz hatással az első gépek átadási időpontjára.

Az A321neo első felszállása (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az A321neo első felszállása (Fotó: Airbus)


Az A321neo az Airbus újrahajtóművezett keskenytörzsű gépcsaládja, az A320neo leghosszabb verziója. A továbbfejlesztett kabinnal és új szárnyvégi aerodinamikai elemekkel (sharkletekkel) ellátott típushoz kétféle erőforrás (LEAP-1A és PW1100G) választható. A továbbfejlesztésnek köszönhetően az egy székre vetített üzemeltetési költség 20 százalékkal is csökkenhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A321neo első példányát várhatóan még idén átadják az ILFC lízingcég számára.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!