Hosszútávú járatokat nyithat a Norwegian Air Shuttle a flottába érkező száz darab Boeing 737 MAX-szal, a tervek szerint az Egyesült Államok másodlagos reptereire szállítanának utasokat elsősorban Angliából.

A légiközlekedés jövőjéről Londonban tartott konferencián Bjorn Kjos, a Norwegian vezérigazgatója a Flightglobal kérdésére megerősítette, hogy terveik között szerepel a MAX-ok transzatlanti útvonalakon való közlekedtetése. A lehetséges indító repülőterek között említette Manchestert és Birminghamet. Állítása szerint a szélestörzsű gép túl nagy lenne ezekre az útvonalakra.

A Norwegian Air Shuttle Boeing 737-800-asa Amszterdamban. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Norwegian Air Shuttle Boeing 737-800-asa Amszterdamban. (Fotó: AIRportal.hu)


A szaklap elemzése szerint a Boeing és az Airbus új generációs modelljei azokon az útvonalakon vethetők be, amelyeket jelenleg a Boeing 757-esével repülnek. A megnövelt hatótávolság, illetve a hatékonyabb üzemelés azonban a kisebb, de gazdaságosabban üzemeltethető típusok használatát is lehetővé teszi. Egyes számítások szerint a 757-eshez képest akár 20 százalékkal alacsonyabb is lehet a MAX-ok és neók egy székre vetített üzemelési költsége.

Nem lenne egyedüli a légiközlekedésben ez a modell, a Turkish Airlines most is Boeing 737-900-asokkal szolgál ki akár 2900 mérföldre lévő városokat, de a panamai Copa Airlines is járat 737-800-asokat közel 3 ezer mérföldes útvonalon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing 737 MAX a gyári adat szerint 3600-3800, az A320neo-család pedig 3600-4200 mérföldet képes megtenni, míg elődeik 3 ezer mérföld körüli hatótávval rendelkeztek. Emellett az új generációs változatok a gyári ígéretek szerint 15-20 százalékkal gazdaságosabban üzemeltethetők elődeikhez képest.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!